APO-projekt-bankomat/use-case-5.md

4.4 KiB

Use case 5 : Wykonanie przelewu

Aktor podstawowy:

Klient dowolnego banku

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient, cel: Dokonanie przelewu środków.
  • Bank, cel: Poprawne zaksiękowanie transakcji, a stan kont został zaktualizowany.

Warunki wstępne:

  • Klient Posiada konto bankowe oraz kartę
  • Odbiorca Posiada konto bankowe

Warunki końcowe:

  • Bankomat powrócił do stanu gotowości
  • Transakcja została poprawnie zaksięgowana w banku

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient przychodzi do bankomatu celem wykonania przelewu.
  2. Klient wkłada kartę do bankomatu.
  3. Klient podaje pin.
  1. Klient wybiera opcję wykonania przelewu.
  2. Klient wprowadza numer konta odbiorcy.
  3. Bankomat weryfikuję z SOT poprawność numeru konta.
  4. Klient wprowadza pozostałe dane odbiorcy.
  5. Klient wprowadza kwotę przelewu.
  6. Bankomat weryfikuję z SOT czy Klient ma odpowiednie środki do wykonania transakcji.
  7. Klient potwierdza chęć wykonania przelewu.
  8. Bankomat przekazuje transakcję do wykonania przez SOT.
  9. Bankomat czeka na odpowiedź od SOT oraz informuje Klienta czy transakcja została wykonana.
  10. Klient odbiera kartę z bankomatu.
  11. Klient odbiera druk z informacją o potwierdzeniu przelewu.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Bankomat zawiesza się

  1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
  2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
  3. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
  4. Bankomat wysyła informację o awarii do banku.
  5. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim i nie akceptuje interakcji.

*b. Bankomat traci połączenie z siecią

  1. Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
  2. Bankomat wydaje Klientowi kartę.
  3. Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
  4. Bankomat przechodi w stan próby odzyskania połączenia.
  5. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim do odzyskania połączenia i nie akceptuje interakcji.

6a. Klient podał niepoprawny numer konta odbiorcy

  1. Bankomat informuje Klienta o błędnie wprowadzonym numerze konta Odbiorcy.
  2. Bankomat prosi o ponowne wpisanie numeru konta Odbiorcy.
  3. Klient ponownie podaje numer konta Odbiorcy.
  4. Powrót do kroku 6 scenariusza głównego.

9a. Klint podał kwotę większą niż może przelać

  1. Bankomat informuje Klienta o tym że podał zbyt wysoką kowtę.
  2. Bankomat prosi o ponowne podanie kwoty.
  3. Klient ponownie podaje kwotę.
  4. Powrót do kroku 9 scenariusza głównego.

Wymagania specjalne:

  • Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności wyświetlanej treści
  • Niezbędna jest klawiatura alfanumeryczna do wprowadzania niezbędnych danych
  • Możliwość interfejsu wielojęzycznego tj: polski, angielski, niemiecki
  • Autoryzacja musi być dokonana w ograniczonym czasie

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

  • Bankomat ma możliwość wykrycia czy się zawiesił.
  • Możliwość komunikacji z SOT za pośrednictwem sieci bezprzewodowych, celem weryfikacji i pobrania potzrebnych danych.
  • Potwierdzenie wykonania transakcji wraz z innymi informacjami realizowane przez Bankomat na papierowym wydruku.

Kwestie otwarte:

  • Czy Klient chcę wprowadzić dodatkowe sposoby autoryzacji opócz karty + pin
  • Czy w przyszłości będzie potrzeba dodania większej ilości języków do interfejsu
  • Czy system ma umożliwiać kożystanie z BLIK
  • Czy klient ma wybierać czy otrzymać drukowane potwierdzenie