APO-projekt-bankomat/use-case-6.md

3.6 KiB

Use Case 2: Wpłata gotówki

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje możliwości wpłaty gotówki oraz potwierdzenia wpłaty

  • Bank: oczekuje poprawnie realizowanych transakcji i zadowolenia Klienta

  • SOT: oczekuje otrzymania zapytań w poprawnym protokole transmisji danych.

Warunki wstępne:

Klient posiada konto w banku oraz kartę i zostało przeprowadzone uwierzytelnianie.

Warunki końcowe:

Usługa jest bezpieczna. Pieniądze zostały pobrane i policzone. System księgowy jest zaktualizowany. Potwierdzenie zostało wydrukowane.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wybiera opcję wpłaty gotówki i uwierzytelniania się wprowadzając katrę i pin.
  2. System wyświetla proźbę o umieszczenie gotówki w szufladce.
  3. Klient wprowadza pieniądze do kasetki.
  4. System przelicza pieniądze, wyświetla kwotę i komunikat proszący o potwierdzenie.
  5. Klient potwierdza wpłatę gotówki.
  6. System weryfikuję możliwość wykonania wpłaty z SOT.
  7. System wsuwa kartę oraz informuje klienta o pomyślności tranzakcji.
  8. Klient odbiera kartę.
  9. System wydaje potwierdzenie.
  10. Klient odbiera potwierdzenie.
  11. Sysyem wraca do ekranu powitenia.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Awaria systemu

  1. System zawiesza się.
  2. System przywraca stan systemu sprzed zawieszenia. 2a. System był w trakcie obsługi klienta.
    1. System wyswietla komunikat o błędzie.
    2. System wysuwa kartę.
    3. Klient odbiera kartę. 2b. System nie był używany.
  3. System wysyła powiadomienie do operatora, blokuje się i wyświetla komunikat o awarii.

*b. Klient nie jest aktywny przez określony czas.

  1. System wyświetla komunikat o zbyt długiej bezczynności użytkownika.
  2. System wysuwa kartę. 2a. Klient znajduje się przy bankomacie.
    1. Klient odbiera kartę. 2b. Klient zostawił kartę w bankomacie.
    2. System pobiera kartę i umieszcza w schowku.
    3. System wysyła powiadomienie do operatora.

*c. Klient wybiera opcję przerwania i zakończenia sesji.

  1. System prosi o potwierdzenie zakończenia działania. 2a. Klient anuluje wychodzenie z sesji. 1. System wraca do stanu z przed wyboru opcji. 2b. Klient potwierdza chęć zakończenia sesji.
    1. System wysuwa kartę.
    2. Klient odbiera kartę.
    3. System wraca do ekranu powitania.

4a. Klient potwierdza kwotę. 4b. Klient anuluje wpłatę. 1.System oddaje wprowadzoną gotówkę

5a. System wysuwa kartę oraz wyświetla informacje o pomyślności tranzakcji.

  1. Klient odbiera kartę.
  2. System wydaje gotówkę oraz potwierdzenie.
  3. Klient odbiera gotówkę oraz potwierdzenie.

5b. System wyświetla informacje o odmowie wykonania operacji.

  1. System wydaje kartę.
  2. Klient odbiera kartę.

Wymagania specjalne:

  • Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności

  • Niezbędna klawiatura numeryczna

  • Autoryzacja musi być dokonana w czasie 30 sekund w 90% przypadków

  • Możliwość interfejsu wielojęzycznego

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

3a. Pin składa się z 4 cyfr.

Kwestie otwarte:

  • Czy system ma pytać o drukowanie potwierdzeń?

  • Czy system ma umożliwiać wpłate w różnych walutach?