APO-projekt-bankomat/use-cases.md

93 lines
2.1 KiB
Markdown

## Opis skrócony przypaków użycia
## Aktorzy i ich cele
<table>
<tr>
<th>Aktor</th>
<th>Cel</th>
</tr>
<tr>
<td>Konwojent</td>
<td>Wymiana kasetki w bankomacie</td>
</tr>
<tr>
<td>Klient</td>
<td>Wypłata pieniędzy z bankomaty</td>
</tr>
<tr>
<td>Klient</td>
<td>Wpłata pieniędzy z bankomaty</td>
</tr>
<tr>
<td>Klient</td>
<td>Sprawdzenie stanu konta</td>
</tr>
<tr>
<td>Klient</td>
<td>Zakup kary prepaidowej</td>
</tr>
<tr>
<td>SOT</td>
<td>Obsługuje przebieg wykonywanych transakcji</td>
</tr>
<tr>
<td>Serwisant</td>
<td>Naprawa Usterki</td>
</tr>
</table>
## Słownik
<table>
<tr>
<th>Hasło</th>
<th>Opis</th>
</tr>
<tr>
<td>SOT</td>
<td>System obsługi Transakcji - patrz Aktorzy</td>
</tr>
</table>
## Przypadki użycia
### Use case 1: Wypłata gotówki
Aktorzy: Klient
Wymagania wstępne: Klient przeszedł uwierzytelnienie
Scenariusz główny:
1. Klient wybiera opcję "Wypłać gotówkę"
2. Klient wybiera kwotę<br/>
2.1 Klient wybiera jedną z gotowych kwot<br/>
2.2 Klient wprowadza własną wartość
3. Transakcja zostaje potwierdzona
4. Klient odbiera kartę z bankomatu
5. Klient odbiera gotówkę
Scenariusz alternatywny 1: Brak wystarczających środków na koncie
1. - 2.2 Jak w scenariuszu głównym
3. Klient zostaje poinformowany o nie wystarczających środkach na koncie
4. Transakcja zostaje odrzucona
5. Powrót do pkt 2 w scenariuszu głównym
Warunki wstępne:
- Klient musi posiadać konto w dowolnym bankomatu
- Klient musi posiadać kartę
- Karta urzytkownika musi być ważna
- Klient musi wprowadzić prawidłowy kod PIN po włożeniu karty do bankomatu
Warunki Końcowe:
- Wypłata gotówki z bankomatu
### Use case 2: Wpłata gotówki
### Use case 3: Sprawdzenie stanu konta
### Use case 4: Zakup karty prepaid
### Use case 5: Wymiana kasetki w bankomacie
### Use case 6: Naprawa awarii bankomatu
### Use case 7: Wykonanie przelewu