finished adding changes to alt paths

This commit is contained in:
jonspacz 2020-12-02 07:45:39 +01:00
parent 6fb563226e
commit 8ae7e798b0

View File

@ -1,84 +1,70 @@
Use Case 2: Kelner odbiera gotowe zamówienie od kucharza
=====================
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Kelner -->
**Aktor podstawowy:** Kelner
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Kelner: szybka informacja o gotowych potrawach
- Kucharz: Podaje informacje o gotowym zamówieniu
Warunki wstępne:
----------------
Kelner jest zalogowany w systemie
Kelner korzysta z systemu w celu realizowania zamówień
Kelner korzysta z systemu w celu realizacji zamówień
Kucharz korzysta z systemu w celu realizacji zamówień
Warunki końcowe:
----------------
Klient dostaje zamówiony posiłek w odpowiednim czasie
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Kucharz powiadamia, że potrawa jest zrobiona i czeka na odbiór
2. Kelner odbiera zamówienie i zaznacza jako zrobione
3. Klient otrzymuje posiłek od kelnera
1. Kucharz zmienia status zamówienia, które jest w stanie "W trakcie realizacji" na status "Ukończone"
2. System odpowiednio zmieni status zamówienia, z “W trakcie realizacji” na “Ukończone”
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. System się zawiesza <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
*a. Błąd Systemu
1. Restart systemu *a
2. Czekanie aż system się włączy (max 30 s.)
2.1 System się włączył, kontynuacja zamówienia
2.2 System dalej nie działą. Przechodzimy na komunikacje werbalną i prosimy kucharza o zawołanie nas kiedy potrawa jest gotowa. Zapisujemy wszystko w notesie.
1. Błąd wezwania
1. Kucharz zaznacza, że potrawa jest zrobiona mimoo faktu, że nie jest
1.a Kucharz zauważył błąd i zmienił status zamówienia z gotowe na w_toku
1.b Kelner podchodzi do miejsca wydawania posiłków i dowiaduje się o błędzie
1.b.1 Kelner zaznacza, że był to błąd
1. Kucharz/Kelner restartuje system
2. System wyświetla informacje o postępach restaru (ok. 30 sekund)
2.1 Restart systemu dobiegł końca.
2.2 Wyświetliła się informacja o błędzie restartu. Przechodzimy na komunikacje werbalną.
3. Kelner przynosi złą potrawę
3.1 Klient powiadamia Kelnera, że to nie jest jego potrawa
3.2 Kelner realizuje polisę "Nasz klient nasz Pan" i zamawia nową potrawę
3.3 Kelner sprawdza czy ktoś inny zamówił taką potrawę
3.2.a Ktoś zamawiał taką potrawę
- kelner zanosi potrawę
3.2.b Nikt nie zamawiał takiej potrawy
- obsługa dostaje darmową potrawę
3.4 Po zrobieniu nowej, poprawnej potrawy klient otrzymuje posiłek
*1a. Błąd wezwania
1. Kucharz błędnie zaznacza, że potrawa jest zrobiona
1.1. Kucharz zauważył błąd i zmienił status zamówienia z "gotowe" na "w_toku"
1.2. Kelner wyświetla status potrawy jako "gotowe", podchodzi do miejsca wydawania posiłków i dowiaduje się o błędzie
1.2.1. Kelner zaznacza w systemie błąd i zmienia status potrawy na "w_toku"
*2a. Kelner przynosi złą potrawę. (Inna niż w systemie / błędnie wprowadzona do systemu)
1. Klient powiadamia Kelnera, że potrawa, którą otrzymał (widniejąca w systemie) nie była tą, którą zamawiał
2. Kelner realizuje polisę "Nasz klient nasz Pan" i zamawia nową potrawę wpisując ją w systemie
3. Kelner sprawdza w systemie czy jakiś inny klient zamawiał taką samą potrawę
3.1 Istnieje osoba w systemie z taką samą zamówioną potrawą
3.1.1 Kelner podaje potrawę nowemu klientowi i zmienia w statusie potrawę jako "zrealizowana"
3.2 Nie istnieje osoba w systemie z taką samą zamówioną potrawą
3.2.1 Kelner zaznacza w systemie, że istnieje darmowa potrawa dla personelu
Wymagania specjalne:
--------------------
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
- ...
- ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
2a. ...
2b. ...
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
Kwestie otwarte:
----------------
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
- ...
- ...