APO_Restaurant/use-case-3.md

2.9 KiB

Use Case 3: Kelner przyjmuje zamówienie

Aktor podstawowy: Kelner

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Kelner: Łatwy i szybki sposób wprowadzania danych o zamówieniu.

  • Kucharz: Dostaje informacje o nowym zamówieniu do realizacji.

Warunki wstępne:

Kelner jest zalogowany do systemu.

Warunki końcowe:

Zamówienie znajduje się w systemie.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Kelner tworzy nowe zamówienie na numer stolika, który obsługuje.
  2. Kelner wprowadza do systemu kolejne produkty, które zamawia klient.
  3. System wyświetla animacje sugerującą dodanie produktu do zamówienia.
  4. Po wprowadzeniu wszystkich posiłków, system wyświetla Kelnerowi podsumowanie zamówienia.
  5. Kelner zatwierdza zamówienie.
  6. System wyświetla komunikat o poprawnym dodaniu zamówienia do bazy.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. System zamówieniowy ulega awarii.

  1. System zapisuje bazy w bezpiecznej pamięci.
  2. Na urządzeniach (tabletach) kelnerów oraz ekranach dla kucharzy .wyświetlany jest widoczny błąd.
  3. System uruchamiany jest ponownie i odtworzony jest stan sprzed awarii.

1a. Kelner omyłkowo wpisuje numer stolika, który jest zajęty.

  1. System wyświetla na tablecie kelnera błąd o istniejącym już zamówieniu dla danego stolika.
  2. Stan systemu powraca do kroku 1.

2a. Kelner wpisuje zły numer stolika i chce go zmienić.

  1. Kelner klika na pole edycji numeru stolika.
  2. Po wpisaniu nowego numeru stolika system sprawdza poprawność numeru

2a. Numer stolika jest już zajęty 1. System zaznacza numer na czerwono i nie pozwala go zaktualizować.

  1. System aktualizuje numer stolika.

2b. Kelner wybiera niedostępny produkt.

  1. System wyświetla powiadomienie o niedostępności produktu i nie dodaje go do zamówienia.

4a. Kelner chce zmodyfikować zamówienie po podsumowaniu.

  1. Kelner wybiera opcję modyfikacji zamówienia.
  2. Stan systemu powraca do roku 2.

5a. Podczas potwierdzania zamówienia, jeden z produktów przestaje być dostępny

  1. System wyświetla komunikat o braku danego zamówienia.
  2. Kelner wybiera, czy chcę zmienić ten produkt na inny.
a. Kelner chce powrócić do edycji zamówienia
  1. System usuwa nieaktualny produkt z zamówienia.
  2. Stan systemu powraca do 2.
b. Kelner nie chce zamieniać produktu.
  1. System usuwa nieaktualny produkt z zamówienia.
  2. Stan systemu powraca do 4.

Wymagania specjalne:

  • Nazwy produktów w języku polskim i angielskim

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

  • Tablet dotykowy