APO_Restaurant/use-cases.md

2.5 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Kelner Obsługa zamówień
Kucharz Realizacja zamówienia
Klient Złożenie zamówienia
Klient Płatność za zamówienie
Magazynier Zarządzanie stanem półproduktów
Menedżer Zarządzanie menu
Właściciel Wgląd w transakcje
Właściciel Zarządzanie pracownikami
System audytowy Pobieranie danych o finansach

Słownik

Przypadki użycia

Use case 1: Kucharz wybiera zamówienie do realizacji

Kucharz wyciera ręce i wybiera naciskając na ekranie dotykowym zamówienie do realizacji, które jest wyświetlone na tablicy interaktywnej.

Use case 2: Kucharz skończył zamówienie

Kucharz wyciera ręce i zaznacza na ekranie dotykowym odpowiednie zadanie jako ukończone na tablicy interaktywnej.

Use case 3: Kelner przyjmuje zamówienie

Kelner podchodzi do stolika i wpisuje do systemu jego numer. Następnie przyjmuje zamówienie od klienta przy danym stoliku, wybierając interesujące klienta opcje w menu lub tworzy danie na życzenie klienta, wyświetlanym w systemie na tablecie, a następnie potwierdza je i wprowadza do systemu.

Use case 4: Kelner odbiera gotowe zamówienie od kucharza

Kelner odbiera wiadomość na tablecie, że zamówienie jest gotowe. Odbiera potrawę i zaznacza, że zamówienie już zostało odebrane.

Use case 5: Kelner realizuje płatność

Kelner wybiera odpowiednie dla klienta opcje płatności, które są wyświetlane w systemie na tablecie, a następnie potwierdza je.

Use case 6: Magazynier aktualizuje stan półproduktów

Magazynier weryfikuje ilość półproduktów w magazynie, a następnie wprowadza do systemu dane o ilości danych produktów.

Use case 7: Właściciel przegląda dane firmy

Właściciel wybiera na komputerze jeden spośród dostępnych form raportów do prezentacji. Modyfikuje dane, drukuje je.

Use case 8: Zarządzanie pracownikami

Właściciel / Menedżer wprowadza lub usuwa pracowników na komputerze w systemie.

Use case 9: Zarządzanie menu

Korzystając z komputera Menedżer wprowadza, usuwa lub edytuje pozycje w menu za pomocą systemu.

Use case 10: System audytowy pobiera dane o rachunkach

System audytowy pobiera dane z systemu o rachunkach i porównuje je do pewnych standardów i rzeczywistych dochodów.