2.9 KiB
2.9 KiB
Use Case 3: Kelner przyjmuje zamówienie
Aktor podstawowy: Kelner
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Kelner: Łatwy i szybki sposób wprowadzania danych o zamówieniu.
-
Kucharz: Dostaje informacje o nowym zamówieniu do realizacji.
Warunki wstępne:
Kelner jest zalogowany do systemu.
Warunki końcowe:
Zamówienie znajduje się w systemie.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Kelner tworzy nowe zamówienie na numer stolika, który obsługuje.
- Kelner wprowadza do systemu kolejne produkty, które zamawia klient.
- System wyświetla animacje sugerującą dodanie produktu do zamówienia.
- Po wprowadzeniu wszystkich posiłków, system wyświetla Kelnerowi podsumowanie zamówienia.
- Kelner zatwierdza zamówienie.
- System wyświetla komunikat o poprawnym dodaniu zamówienia do bazy.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. System zamówieniowy ulega awarii.
- System zapisuje bazy w bezpiecznej pamięci.
- Na urządzeniach (tabletach) kelnerów oraz ekranach dla kucharzy .wyświetlany jest widoczny błąd.
- System uruchamiany jest ponownie i odtworzony jest stan sprzed awarii.
1a. Kelner omyłkowo wpisuje numer stolika, który jest zajęty.
- System wyświetla na tablecie kelnera błąd o istniejącym już zamówieniu dla danego stolika.
- Stan systemu powraca do kroku 1.
2a. Kelner wpisuje zły numer stolika i chce go zmienić.
- Kelner klika na pole edycji numeru stolika.
- Po wpisaniu nowego numeru stolika system sprawdza poprawność numeru
2a. Numer stolika jest już zajęty 1. System zaznacza numer na czerwono i nie pozwala go zaktualizować.
- System aktualizuje numer stolika.
2b. Kelner wybiera niedostępny produkt.
- System wyświetla powiadomienie o niedostępności produktu i nie dodaje go do zamówienia.
4a. Kelner chce zmodyfikować zamówienie po podsumowaniu.
- Kelner wybiera opcję modyfikacji zamówienia.
- Stan systemu powraca do roku 2.
5a. Podczas potwierdzania zamówienia, jeden z produktów przestaje być dostępny
- System wyświetla komunikat o braku danego zamówienia.
- Kelner wybiera, czy chcę zmienić ten produkt na inny.
a. Kelner chce powrócić do edycji zamówienia
1. System usuwa nieaktualny produkt z zamówienia.
2. Stan systemu powraca do 2.
b. Kelner nie chce zamieniać produktu.
1. System usuwa nieaktualny produkt z zamówienia.
2. Stan systemu powraca do 4.
Wymagania specjalne:
- Nazwy produktów w języku polskim i angielskim
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
- Tablet dotykowy