2.5 KiB
Opis skrócony przypadków użycia
Aktorzy procesu i ich cele
Aktor | Cel |
---|---|
Klient | Zakup produktu w automacie |
Pracownik obsługi | Odbieranie informacji o usterkach i awariach |
Pracownik obsługi | Konserwacja i naprawa sprzętu |
Pracownik obsługi | Uzupełnianie braków w automacie |
Słownik
Hasło | Opis |
---|---|
Ciepły posiłek | posiłek wymagający dodatkowych akcji |
Usterka | wada częściowo ograniczająca funkcjonalność automatu |
Awaria | wada wymagająca całkowitego zawieszenia pracy automatu |
Przypadki użycia
Use case 1: Zakup produktu
Klient podchodzi do automatu, wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu, automat podaje cenę. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.
Use case 2: Uzupełnienie braków
Automat zgłasza pracownikowi brak produktu. Pracownik obsługi otwiera automat uzupełnia braki, wprowadza terminy przydatności produktów, zamyka i odchodzi.
Use case 3: Zgłoszenie usterki
W przypadku gdy dojdzie do usterki, automat wysyła odpowiedni komunikat do pracownika obsługi. W razie potrzeby automat odpowiednio ogranicza swoją funkcjonalność i informuje o tym klientów.
Use case 4: Zakup ciepłego posiłku
Klient podchodzi do automatu, wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu, automat podaje cenę. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę. W przypadku gdy klient wybiera ciepły posiłek, automat podgrzewa go i kontroluje czy ma on odpowiednią temperaturę. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.
Use case 5: Kontrola wymogów sanitarnych
Codziennie o północy automat kontroluje temperaturę w urządzeniu. Kontroluje też terminy przydatności i w razie przedawnienia informuje pracownika obsługi i blokuje możliwość zakupu tego produktu.
Use case 6: Zgłoszenie awarii
W przypadku gdy dojdzie do awarii, automat wysyła odpowiedni komunikat do pracownika obsługi, całkowicie zawiesza swoją pracę i informuje klientów o awarii.