2.6 KiB
Use Case 5: Kontrola wymogów sanitarnych
Aktor podstawowy: Czas.
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Właściciel automatu: sprzedaż produktów zdatnych do spożycia. Sprzedaż nieświeżych produktów może mieć konsekwencje prawne.
-
Klient: Kupowanie produktów zdatnych do spożycia.
-
Pracownik obsługi: sprawna kontrola terminów przydatności produktów sprzedawanych w automacie.
Warunki wstępne:
Automat połączony jest z systemem zewnętrznym (zarządzanym przez pracownika obsługi) obsługującym powiadomienia automatu. Automat wyposażony jest w produkty.
Warunki końcowe:
W automacie dostępne są do sprzedaży klientom, tylko produkty z ważną datą przydatności.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
-
O godzinie 6:00 i 18:00 rozpoczynana jest kontrola terminów przydatności.
-
Możliwość dokonania zakupu zostaje zablokowana.
-
Automat odczytuje datę przydatności produktu.
-
Automat stwierdza, że produkt nadaje się do sprzedaży; przechodzi do następnego produktu.
Automat wykonuje krok 3. - 4. do momentu, w którym sprawdzone zostaną wszystkie produkty.
-
Automat zapisuje podsumowanie kontroli.
-
Automat przesyła podsumowanie kontroli do zewnętrznego systemu.
-
Automat odblokowuje możliwość dokonania zakupu.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Automat zawiesza się
1. Pracownik obsługi restartuje automat.
2. Proces kontroli terminów przydatności musi zostać rozpoczęty od nowa o następnej godzinie kontrolnej.
4a. Automat wykryje produkt niezdatny do spożycia.
1. Automat blokuje sprzedaż danego produktu.
2. Automat zaksięgowuje produkt niezdatny do spożycia w podsumowaniu.
5 - 6a. Zapisanie / wysłanie podsumowania nie powiedzie się.
1. Automat zgłasza usterkę (Use case 3).
Wymagania specjalne:
1a. Proces kontroli produktów trwa nie dłużej niż 60 sekund.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
3a. Automat odczytuje datę przydatności produktu z bazy danych, z pamięci.
5a. Podsumowanie kontroli zostaje zapisane w bazie przed wysłaniem.
Kwestie otwarte:
- Co ile / kiedy dokładnie usuwane są, przez pracownika obsługi, produkty niezdatne do spożycia?