95 lines
3.5 KiB
Markdown
95 lines
3.5 KiB
Markdown
Use case 4: Zakup ciepłego posiłku
|
|
=====================
|
|
|
|
Aktor podstawowy: Klient
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: Otrzymanie ciepłego posiłku
|
|
- Bank: Otrzymanie wpłaty
|
|
- Właściciel: Otrzymanie zapłaty
|
|
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Istnieją posiłki, które mogą zostać wydane
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Wydanie ciepłego posiłku
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient podchodzi do automatu
|
|
2. Wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu
|
|
3. Automat podaje cenę
|
|
4. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty
|
|
5. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę
|
|
6. Automat podgrzewa posiłek i kontroluje czy ma on odpowiednią temperaturę
|
|
7. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
1a. brak posiłków/ produkty są po terminie przydatności do sporzycia (wszystkie)
|
|
|
|
1. automat wyświetla komunikat "zapraszamy później"
|
|
|
|
2a. brak posiłku wybranego przez klienta lub posiłek jest po terminie przydatności
|
|
|
|
1. Automat wyświetla "Przykro mi aktualnie ten posiłek jest niedostępny, proszę wybrać inny produkt/ posiłek"
|
|
|
|
4a. Klient wrzuca pieniądze i rezygnuje z zakupu
|
|
|
|
1. Klient wciska przycisk "Anuluj zakup"
|
|
2. Automat zwraca pieniądze
|
|
|
|
4b. Klient płaci kartą (błędny Pin)
|
|
|
|
1. Klient zbliża/ wkłada kartę
|
|
2. Automat prosi o Pin jeśli to konieczne
|
|
4. Klient wpisuje pin
|
|
5. jeśli Pin jest błędny to automat wypisuje "Błędny Pin"
|
|
6a. Jeśli płatność była zbliżeniowo wyświetla proszę ponownie zbliżyć kartę i wraca do punktu pierwszego
|
|
6b. Jeśli klient włożył kartę to automat prosi ponownie o Pin
|
|
7a. Jeśli Pin jest błędny 3 razy automat wyświetla "Błędędny Pin" a następnie "zakup anulowany" i wraca do stanu początkowego
|
|
7b. Pin jest Poprawny automat pobiera pieniądze i przechodzi do następnego kroku.
|
|
|
|
5b. Automat nie ma jak wydać reszty
|
|
|
|
1. Automat wyświetla komunikat "Brak możliwości wydania reszty jeśli chcesz mimo to zaakceptować wciśnij 1 jeśli chcesz zrezygnować z zakupu wciśnij "anuluj zakup" "
|
|
2a. Automat przechodzi do następnego kroku
|
|
2b. Automat wydaje pieniądze i anuluje zakup
|
|
|
|
|
|
6a. Automat próbuje podgrzać posiłęk ale nie osiąga on odpowiedniej temperatury
|
|
|
|
1. Automat próbuje podgrzewać go dalej
|
|
2. Jeśli tempertura pozostaje stała Automat wyświetla komunikat "Niestety zostały napotkane problemy w czasie przygotowywania twojego posiłku twoje środki zostaną zwrucone"
|
|
3. Automat zwraca gotówkę lub pieniądze na konto
|
|
4. Automat wysyła informacje o usterce do obsługi
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Automat musi móc pobierać pieniądze z karty, mieć kontakt z siecią internetową i dostęp do stałego źródła prądu
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
- ... |