Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
=====================
**Aktor podstawowy:** Serwisant
**Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
------------------------------------------------
- **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
- **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
- **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
**Warunki wstępne**:
Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
...
**Warunki końcowe**:
Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
...
**Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
---------------------------------------
1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
4. Serwisant analizuje błędy
5. Serwisant Naprawia automat
6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
9. Serwisant zamyka automat
**Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
------------------------------------
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
2a. Laptop nie chce się zrestartować
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
2. System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
1. Serwisant demontuje płytę główną
2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
2. krok drugi rozszerzenia 3a
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. ...
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->