3.7 KiB
Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
Aktor podstawowy: Serwisant
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Serwisant: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
-
Klient: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
-
Właściciel: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
Warunki wstępne: Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
...
Warunki końcowe: Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
...
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
- Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
- Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
- Serwisant analizuje błędy
- Serwisant Naprawia automat
- Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
- Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
- Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
- Serwisant zamyka automat
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
- Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
2a. Laptop nie chce się zrestartować
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
- System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
- Serwisant demontuje płytę główną
- Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
- krok pierwszy rozszerzenia 3a
- krok drugi rozszerzenia 3a
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. ...
- krok trzeci rozszerzenia 3a
- krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
- Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
3-4a. nazwa rozszerzenia
Wymagania specjalne:
-
Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
-
...
-
...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
2b. ...
3a. ...
Kwestie otwarte:
-
Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę?
-
Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu?
-
...