Automat_spozywczy/use-case-8.md
2020-11-25 08:51:27 +01:00

3.7 KiB

Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu

Aktor podstawowy: Serwisant

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Serwisant: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu

  • Klient: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.

  • Właściciel: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego

Warunki wstępne: Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu

...

Warunki końcowe: Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu

...

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
  2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
  3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
  4. Serwisant analizuje błędy
  5. Serwisant Naprawia automat
  6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
  7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
  8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
  9. Serwisant zamyka automat

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza

  1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
 2a. Laptop nie chce się zrestartować

   1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
  1. System odtwarza system przed zawieszeniem
 2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe

   1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego

2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów

  1. Serwisant demontuje płytę główną
  2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną

3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd

  1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
  2. krok drugi rozszerzenia 3a
 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a

   1. Krok pierwszy.
   2. Krok drugi.
   3. ...

 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a

   1. Krok pierwszy.
   2. ...
  1. krok trzeci rozszerzenia 3a
  2. krok czwarty rozszerzenia 3a

3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie

  1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego

3-4a. nazwa rozszerzenia

Wymagania specjalne:

  • Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego

  • ...

  • ...

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu

2b. ...

3a. ...

Kwestie otwarte:

  • Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę?

  • Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu?

  • ...