3.3 KiB
3.3 KiB
Opis skrócony przypadków użycia
Aktorzy procesu i ich cele
Aktor | Cel |
---|---|
Klient | Zakup produktów |
Zaopatrzeniowiec | Uzupełnienie brakujących produktów (lub tych które się kończą) i aktualizuje stanu maszyny (w tym gotówkę) |
Serwisant | Przeprowadzenie serwisu automatu |
System płatniczy | Realizacja transakcji gotówkowych i płatności kartą |
Słownik
Hasło | Opis |
---|---|
Stan magazynowy | Ilość produktów danego typu w maszynie |
Minima stan magazynowy | Ustalona ilość produktów danego typu, przy której maszyna wysyła informację o konieczności jego uzupełnienia |
Gotowy produkt | Produkt niewymagający przygotowania, np. baton, napój w puszcze |
Przygotowany produkt | Produkt wymagający wcześniejszego przygotowania np. obróbki termicznej: ciepła bułka lub zalania wrzątkiem: kawa, herbata |
Przypadki użycia
Use case 1: Automat - Wysłanie komunikatu o kończeniu się produktu
- Po poprawnie wykonanej transakcji, automat sprawdza stan magazynowy produktu, który został sprzedany
- Jeśli, stan magazynowy tego produktu jest równy minimalnemu stanowi magazynowemu automatu, poprzez sieć wysyła informację do działu zaopatrzenia ze swoim ID i ID produktu
Use case 2: Automat - Wysłanie komunikatu o stanie magazynowym produktów
- Serwer wysyła do maszyny o odpowiednim ID prośbę o raport stanu magazynowego wszystkich produktów
- Automat sprawdza stan wszystkich produktów
- Automat wysyła raport stanu do działu zaopatrzenia
Use case 3: Klient - Zakup gotowego produktu
- Automat wyświetla komunikat “Wybierz numer produktu”
- Klient wprowadza numer gotowego produktu, który chce zakupić
- Automat wyświetla konieczną do zapłacenia kwotę
- Klient wrzuca monety
- Dopóki kwota wpłacona przez klienta nie zrówna się bądź nie przewyższy wartości wybranego wcześniej produktu, po każdej wrzuconej monecie automat wyświetla komunikat ile jeszcze pieniędzy należy wprowadzić
- Automat wydaje produkt i resztę z transakcji
Use case 4: Klient - Zakup przygotowanego produktu
- Automat wyświetla komunikat “Wybierz numer produktu”
- Klient wprowadza numer przygotowanego produktu, który chce zakupić
- Automat wyświetla konieczną do zapłacenia kwotę
- Klient wrzuca monety
- Dopóki kwota wpłacona przez klienta nie zrówna się bądź nie przewyższy wartości wybranego wcześniej produktu, po każdej wrzuconej monecie automat wyświetla komunikat ile jeszcze pieniędzy należy wprowadzić
- Automat uruchamia procedurę przygotowania produktu
- Automat wydaje produkt i resztę z transakcji
Use case 5: Serwisant - Przeprowadzenie serwisu automatu - “diagnostyka problemu”
- Serwisant, przy pomocy aplikacji mobilnej uruchamia opcję “diagnostyka problemu”
- Automat zmienia swój stan z “uruchomiony” na “tryb diagnozy”
- Automat przeprowadza przygotowaną procedurę diagnozy
- Automat generuje raport i wysyła go do działu serwisu
- Automat zmienia swój stan na “uruchomiony”