SI_Traktor/environment.md

2.1 KiB

Sztuczna Inteligencja - Raport 1

Członkowie zespołu: Marcin Kwapisz, Kamila Matysiak, Piotr Rychlicki, Justyna Zarzycka

Temat projektu: Inteligentny Traktor

Środowisko agenta i reprezentacja wiedzy

Projekt został napisany w języku python, z użyciem modułów numpy oraz pygame.

Plansza

Po uruchomieniu programu Numpy generuje kwadratową macierz o 10 wierszach, która jest liczbową reprezentacją naszej planszy(można też umieścić przygotowaną wcześniej macierz zamiast generować ją losowo, jednak trzeba to wykonać na poziomie kodu).

Do każdego pola przypisana jest losowa wartość od 0 do 8, które oznaczają:

  • 0 - pole czyste
  • 1 - chwasty
  • 2 - sadzonki
  • 4 - nawodnienie
  • 8 - gotowe do zbiorów

Plansza

Agent

Agent posiada wiedzę o swojej pozycji na planszy oraz stanie poszczególnych pól.

Sterowanie agentem:

  • klawisze W, A, S, D - poruszanie się po planszy
  • klawisze 1, 2, 3, 4 - przełączanie trybu
  • spacja - wykonanie czynności

Informacje o liczbie przebytych kroków przez traktor, oraz trybie w jakim obecnie pracuje widoczne są w oknie aplikacji pod planszą.

Informacje

Struktura plików projektu

  • images - grafika aplikacji
  • raports - raporty
  • config - plik zawierający podstawowe ustwienia i klasy
  • main.py - plik rozruchowy programu
  • functions.py - plik odpowiedzialny za funkcje

Uruchomienie aplikacji

pip3 install pygame numpy #instalacja modułów
python3 main.py #uruchomienie 

film dokumentujący uruchomienie aplikacji