2.1 KiB
Sztuczna Inteligencja - Raport 1
Członkowie zespołu: Marcin Kwapisz, Kamila Matysiak, Piotr Rychlicki, Justyna Zarzycka
Temat projektu: Inteligentny Traktor
Środowisko agenta i reprezentacja wiedzy
Projekt został napisany w języku python, z użyciem modułów numpy oraz pygame.
Plansza
Po uruchomieniu programu Numpy generuje kwadratową macierz o 10 wierszach, która jest liczbową reprezentacją naszej planszy(można też umieścić przygotowaną wcześniej macierz zamiast generować ją losowo, jednak trzeba to wykonać na poziomie kodu).
Do każdego pola przypisana jest losowa wartość od 0 do 8, które oznaczają:
- 0 - pole czyste
- 1 - chwasty
- 2 - sadzonki
- 4 - nawodnienie
- 8 - gotowe do zbiorów
Agent
Agent posiada wiedzę o swojej pozycji na planszy oraz stanie poszczególnych pól.
Sterowanie agentem:
- klawisze W, A, S, D - poruszanie się po planszy
- klawisze 1, 2, 3, 4 - przełączanie trybu
- spacja - wykonanie czynności
Informacje o liczbie przebytych kroków przez traktor, oraz trybie w jakim obecnie pracuje widoczne są w oknie aplikacji pod planszą.
Struktura plików projektu
- images - grafika aplikacji
- raports - raporty
- config - plik zawierający podstawowe ustwienia i klasy
- main.py - plik rozruchowy programu
- functions.py - plik odpowiedzialny za funkcje
Uruchomienie aplikacji
pip3 install pygame numpy #instalacja modułów
python3 main.py #uruchomienie