Całość środowiska jest napisana za pomocą języka programowania - Python oraz dodatkowej paczki - Pygame. Niebieski kwadrat reprezentuje agenta, plansza to widoczne na ekranie okno z czarnym tłem.
<br>
W naszym projekcie głównym agentem wykonującym określone działania jest traktor. Może się on poruszać po planszy, która będzie podzielona na równe części - mniejsze kwadraty. Zadania traktora to:
* decyzja o sadzeniu/zasianiu rośliny,
* nawożenie,
* zbiory upraw w odpowiednim czasie,
* oraz oczywiście odpowiednie poruszanie się po planszy.
W danym mniejszym kwadracie, traktor znajdzie wszystkie niezbędne informacje do podjęcia wyżej wymienionych działań. Będą to indywidualne projekty, które wkrótce zrealizujemy i połączymy w całość.
### Reprezentacja wiedzy
Projekt zostanie napisany w języku Python, wiedzę również będziemy reprezentować za jego pomocą. System opiera się na klasach i zawartych w nich zmiennych oraz metodach. Dzięki temu cała wiedza jest integralną częścią wykorzystywanych narzędzi programistycznych. Dostęp do danych jest szybki i bezproblemowy.
<br>
Utworzyliśmy przykładowe klasy reprezentujące wymienione obiekty:
* roślina oraz dany rodzaj rośliny - marchewka,
* gleba.
W pliku carrot.py mamy między innymi funkcję add_soil, która dodaje odpowiedni rodzaj gleby (zmienna), w jakim została umieszczona marchewka. Reszta funkcji jest analogiczna i nie będziemy ich omawiać ze względu na dużą ilość.
<br>
Wymienione wyżej klasy zostały utworzone jako przykład i mogą być, w trakcie rozwoju projektu, zmienione bądź dodane nowe.