raport
This commit is contained in:
parent
126745acfe
commit
9a9e7ad6c1
36
README.md
36
README.md
@ -1,6 +1,11 @@
|
|||||||
# AIProjekt
|
# AIProjekt
|
||||||
|
|
||||||
## Uruchomienie pierwszej czesci projektu
|
## Spis treści
|
||||||
|
* [Uruchomienie](#uruchomienie)
|
||||||
|
* [Raport 1](#raport-1)
|
||||||
|
* [Notatki](#notatki)
|
||||||
|
|
||||||
|
## Uruchomienie
|
||||||
|
|
||||||
Wymagania:
|
Wymagania:
|
||||||
* python 3.7
|
* python 3.7
|
||||||
@ -9,7 +14,34 @@ Wymagania:
|
|||||||
|
|
||||||
Wpisanie komendy w glownym folderze: <br> `python3 main.py`
|
Wpisanie komendy w glownym folderze: <br> `python3 main.py`
|
||||||
|
|
||||||
## Notatki wstepne
|
## Raport 1
|
||||||
|
|
||||||
|
### Środowisko agenta
|
||||||
|
Całość środowiska jest napisana za pomocą języka programowania - Python oraz dodatkowej paczki - Pygame. Niebieski kwadrat reprezentuje agenta, plansza to widoczne na ekranie okno z czarnym tłem.
|
||||||
|
<br>
|
||||||
|
|
||||||
|
W naszym projekcie głównym agentem wykonującym określone działania jest traktor. Może się on poruszać po planszy, która będzie podzielona na równe części - mniejsze kwadraty. Zadania traktora to:
|
||||||
|
* decyzja o sadzeniu/zasianiu rośliny,
|
||||||
|
* nawożenie,
|
||||||
|
* zbiory upraw w odpowiednim czasie,
|
||||||
|
* oraz oczywiście odpowiednie poruszanie się po planszy.
|
||||||
|
|
||||||
|
W danym mniejszym kwadracie, traktor znajdzie wszystkie niezbędne informacje do podjęcia wyżej wymienionych działań. Będą to indywidualne projekty, które wkrótce zrealizujemy i połączymy w całość.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Reprezentacja wiedzy
|
||||||
|
Projekt zostanie napisany w języku Python, wiedzę również będziemy reprezentować za jego pomocą. System opiera się na klasach i zawartych w nich zmiennych oraz metodach. Dzięki temu cała wiedza jest integralną częścią wykorzystywanych narzędzi programistycznych. Dostęp do danych jest szybki i bezproblemowy.
|
||||||
|
<br>
|
||||||
|
|
||||||
|
Utworzyliśmy przykładowe klasy reprezentujące wymienione obiekty:
|
||||||
|
* roślina oraz dany rodzaj rośliny - marchewka,
|
||||||
|
* gleba.
|
||||||
|
|
||||||
|
W pliku carrot.py mamy między innymi funkcję add_soil, która dodaje odpowiedni rodzaj gleby (zmienna), w jakim została umieszczona marchewka. Reszta funkcji jest analogiczna i nie będziemy ich omawiać ze względu na dużą ilość.
|
||||||
|
<br>
|
||||||
|
|
||||||
|
Wymienione wyżej klasy zostały utworzone jako przykład i mogą być, w trakcie rozwoju projektu, zmienione bądź dodane nowe.
|
||||||
|
|
||||||
|
## Notatki
|
||||||
|
|
||||||
Pomysły na projekt indywidualny:
|
Pomysły na projekt indywidualny:
|
||||||
1. Decyzja odnoścnie ruchu (szukanie najlepszej ścieżki)
|
1. Decyzja odnoścnie ruchu (szukanie najlepszej ścieżki)
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user