Sztuczna_Inteligencja_2020/environment.md

1.9 KiB

Raport 1

Wybrany temat: Automatyczny kelner

Członkowie zespołu: Marcin Jerzy Dobrowalski, Paweł Lewcki, Dominik Zawadzki, Maksymilian Kierski

Czas prac: 04.03.2020 - 08.04.2020

Link do repozytorium projektu: https://git.wmi.amu.edu.pl/s444427/Sztuczna_Inteligencja_2020

Założenia Projektu

  1. Stworzenie symulacji pracy automatycznego kelnera
  2. Praca agenta, opiera się o metody naucznia maszynowego
  3. Środowisko działania symulacji jest oparte na macierzy
  4. Środowisko generowane jest na bazie pliku tesktowego
  5. Kelner porusza się tylko po predefiniowanych polach macierzy
  6. Kelner potrafi rozpoznawać pola marzecierzy z predefiniowanymi elementami takimi jak klient, stół, krzesło, bar, ściana
  7. Kelner sprawdza stan stolika (pusty, nowi goście, starzy goście, po gościach)
  8. Kelner obsługuje gości (doradza danie, przyjmuję zamówienie, serwuje danie, sprząta stolik)
  9. Kelner porusza się w optymalny sposób
  10. Kelner odbiera gotowe dania z baru i zanosi je do gości

Środowisko agenta i reprezentacja wiedzy

Środowisko oparte jest na macierzy. Macierz z poczególnymi polami środowiska tworzona jest na podstawie pliku tekstowego simulation_1.txt. Pola macierzy zawierają objekty reprezentujące elemnty środowiska. Każdy z obiektów ma swoje poszczególne atrybuty, odpowiedzialne za sposób interakcji agenta względem nich. Agent potrafi porszać się na poczególnych polach pomocą WSAD.

Raport screen

Instalacja i uruchomienie

Wymagania:

module: pygames
Python: 3.7.7

macOS / Linux

pygames
python main.py

Windows

pygames
python main.py