Analiza_i_projektowanie_obi.../use-case-5.md

2.0 KiB

Use Case 5: Wyplata za pomoca BLIKa

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Bank: oczekuje poprawnej operacji wypłaty gotówki z bankomatu

Warunki wstępne:

Bankomat musi posiadać gotówkę.

Warunki końcowe:

Bank zanotowuje dane o transakcji.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient w bankomacie wybiera opcję wypłaty gotówki za pomocą BLIK'a
  2. Bankomat prosi klienta o podanie kwoty do wypłacenia lub wybiera proponowaną sumę.
  3. Bankomat prosi klienta o podanie 6 cyfrowego kodu BLIK.
  4. Klient w czasie 60 sekund wpisuje kod z telefonu do bankomatu.
  5. Bankomat potwierdza zgodność kodu oraz wydaje gotówkę klientowi.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Bankomat zawiesza się

  1. Bankomat anuluje transakcję.
  2. Bankomat informuje klienta o zajściu błędu.
  3. Bankomat wraca do strony głównej.

4a. Nieprawidłowy kod BLIK

  1. Bankomat informuje o niezgodności kodu BLIK.
  2. Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej.

4b. Kod BLIK jest za krótki

  1. Bankomat po czasie oczekiwania anuluje transakcje.
  2. Bankomat wraca do strony głównej.

5a. Brak wystarczającej kwoty na koncie

  1. Bankomat informuje o braku wystarczającej kwoty na koncie klienta i anuluje transakcje.
  2. Bankomat wraca do strony głównej.

2-4. Klient rezygnuje z transakcji

  1. Bankomat po oczekiwaniu 1-2min informuje o braku aktywności.
  2. Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej.

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

4a. Kod BLIK składa się z 6 cyfr.

Kwestie otwarte: