2.0 KiB
2.0 KiB
Use Case 5: Wyplata za pomoca BLIKa
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Bank: oczekuje poprawnej operacji wypłaty gotówki z bankomatu
Warunki wstępne:
Bankomat musi posiadać gotówkę.
Warunki końcowe:
Bank zanotowuje dane o transakcji.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient w bankomacie wybiera opcję wypłaty gotówki za pomocą BLIK'a
- Bankomat prosi klienta o podanie kwoty do wypłacenia lub wybiera proponowaną sumę.
- Bankomat prosi klienta o podanie 6 cyfrowego kodu BLIK.
- Klient w czasie 60 sekund wpisuje kod z telefonu do bankomatu.
- Bankomat potwierdza zgodność kodu oraz wydaje gotówkę klientowi.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Bankomat zawiesza się
- Bankomat anuluje transakcję.
- Bankomat informuje klienta o zajściu błędu.
- Bankomat wraca do strony głównej.
4a. Nieprawidłowy kod BLIK
- Bankomat informuje o niezgodności kodu BLIK.
- Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej.
4b. Kod BLIK jest za krótki
- Bankomat po czasie oczekiwania anuluje transakcje.
- Bankomat wraca do strony głównej.
5a. Brak wystarczającej kwoty na koncie
- Bankomat informuje o braku wystarczającej kwoty na koncie klienta i anuluje transakcje.
- Bankomat wraca do strony głównej.
2-4. Klient rezygnuje z transakcji
- Bankomat po oczekiwaniu 1-2min informuje o braku aktywności.
- Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej.
Wymagania specjalne:
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
4a. Kod BLIK składa się z 6 cyfr.