2.3 KiB
2.3 KiB
Use Case 2: Wypłata
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: Zostaje mu wypłacona żądana kwota.
Warunki wstępne:
- Bankomat jest sprawny.
- W bankomacie jest gotówka.
Warunki końcowe:
- System przestaje przetwarzać dane.
- Na ekranie wyświetla się ekran główny.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wkłada kartę do bankomatu.
- System prosi o podanie pinu.
- Klient wprowadza pin.
- Klient wybiera opcje "Wypłać".
- Klient wprowadza kwotę.
- System prosi o potwierdzenie wybranej kwoty.
- System pyta, czy wydrukować potwierdzenie.
- Klient wybiera czy chce potwierdzenie.
- Bankomat wypłaca pieniądze i potwierdzenie, jeżeli klient go zażądał.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Bankomat zawiesza się.
- Bankomat anuluje transakcję.
- Bankomat informuje o zajściu błędu.
- Bankomat wraca do strony głównej.
1a. Bankomat nie rozpoznaje karty.
- Bankomat informuje, że karta nie została rozpoznana.
- Bankomat zwraca kartę Klientowi.
3a. Nieprawidłowy pin.
- Bankomat informuje Klienta, że PIN jest niepoprawny.
- Bankomat zwraca kartę Klientowi.
3b. Klient wprowadza za krótki PIN.
- Bankomat czeka określony czas, aż Klient wprowadzi pozostałe cyfry PINu.
- Po czasie oczekiwania Bankomat wraca do strony głównej.
5a. Klient wprowadził kwotę, która jest większa niż stan gotówki w Bankomacie.
- Bankomat informuje Klienta, że nie jest w stanie wypłacić żądanej kwoty.
- Bankomat informuje Klienta o maksymalnej kwocie, jaką może wypłacić.
- Bankomat pyta się Klienta, czy chce wypłacić maksymalną kwotę, czy anulować opercję.
6a. Klient nie potwierdza wybranej kwoty.
- Bankomat wraca do kroku 5.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
1a. Karta powinna być aktualna.
1b. Karta jest przypisana do jakiegoś konta.
3a. Pin składa się z 4 cyfr.
Kwestie otwarte:
- Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem technologii NFC?