Analiza_i_projektowanie_obi.../use-case-5.md

2.1 KiB

Use Case 5: Wyplata za pomoca BLIKa

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Bank: oczekuje poprawnej operacji wypłaty gotówki z bankomatu

Warunki wstępne:

Bankomat musi posiadać gotówkę.

Warunki końcowe:

Bank zanotowuje dane o transakcji.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient w bankomacie wybiera opcję wypłaty gotówki za pomocą BLIK'a
  2. Bankomat prosi klienta o podanie kwoty do wypłacenia.
  3. Bankomat prosi klienta o podanie 6 cyfrowego kodu BLIK.
  4. Klient w czasie 60 sekund wpisuje kod z telefonu do bankomatu.
  5. Bankomat potwierdza zgodność kodu oraz wydaje gotówkę klientowi.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Bankomat zawiesza się

  1. Bankomat anuluje transakcję.
  2. Bankomat informuje klienta o zajściu błędu.
  3. Bankomat wraca do strony głównej.

2a. Klient wprowadza kwotę lub wybiera kwotę proponowaną przez bankomat

4a. Nieprawidłowy kod BLIK

  1. Bankomat informuje klienta o niezgodności kodu BLIK.
  2. Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej.

4b. Kod BLIK jest za krótki

  1. Bankomat po czasie oczekiwania informuje o błędzie i anuluje transakcje.
  2. Bankomat wraca do strony głównej.

5a. Brak wystarczającej kwoty na koncie

  1. Bankomat informuje o braku wystarczającej kwoty na koncie klienta i anuluje transakcje.
  2. Bankomat wraca do strony głównej.

2-4. Klient rezygnuje z transakcji

  1. Bankomat po ustalonym czasie informuje o braku aktywności.
  2. Bankomat anuluje transakcję oraz wraca do strony głównej.

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

4a. Kod BLIK składa się z 6 cyfr.

Kwestie otwarte:

-Jaki czas ustalić na oczekiwanie aktywności klienta?