Analiza_i_projektowanie_obi.../use-cases.md

45 lines
1.7 KiB
Markdown

# Opis skrócony przypadków uzycia
## Aktorzy procesu i ich cele
Aktor | Cel
------|-----
Klient | Wplata, wyplata, przelew.
Serwisant | Naprawa bledow systemu.
Konwojent | Uzupelniene zawartosci (banknotow) bankomatu.
## Slownik
Haslo | Opis
----- | ----
ST | System transakcji - system nadzorujacy przeplyw pieniedzy.
BLIK | System platnosci mobilnych umozliwiajacy wplaty i wyplaty w bankomacie.
## Przypadki uzycia
### Use case 1: Wplata
Klient wpłaca pięniądze w gotówce, a stan jego konta zwiększa się o tę sumę, którą wpłacił.
### Use case 2: Wyplata
Klient wypłaca pięniądze w gotówce z bankomatu, a stan jego konta zmniejsza się o sumę, którą chce wypłacić, o ile stan jego konta jest większy od kwoty, którą chce wypłacić.
### Use case 3: Przelew
Klient przelewa wybraną kwotę na konto innego kienta, o ile stan jego konta jest większy od kwoty, którą chce przelać innemu klientowi. Konto klienta do, którego ten przelew został wysłany zwiększa się o kwote wysłaną.
### Use case 4: Sprawdzenie stanu konta
Klient ma możliwośc sprawdzenia swojego stanu konta.
### Use case 5: Wyplata za pomoca BLIKa
Klient ma możliwość wypłacenia pieniędzy w gotówce za pomocą kodu BLIK, czyli bez numeru konta bankowego, a za pomocą 6 cyfrowego kodu ważnego 60 sekund wygenerowanego przez klienta, w celu weryfikacji tożsamości. Konto klienta zmiejsza się o kwotę, którą chce wypłacić.
### Use case 6: Wplata za pomoca BLIKa
Klient ma możliwość wpłacenia pieniędzy w gotówce za pomocą kodu BLIK, czyli bez numeru konta bankowego, a za pomocą 6 cyfrowego kodu ważnego 60 sekund wygenerowanego przez klienta, w celu weryfikacji tożsamości. Konto klienta zwiększa się o kwotę, którą chce wpłacić