forked from s444417/Automat_spozywczy
Update UC-8
This commit is contained in:
parent
e0b8f7d1a8
commit
d103594d9b
203
use-case-8.md
203
use-case-8.md
@ -1,94 +1,111 @@
|
|||||||
Use Case 8: Serwisant – Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
|
Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
|
||||||
=====================
|
=====================
|
||||||
|
|
||||||
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Klient -->
|
**Aktor podstawowy:** Serwisant
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
**Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
|
||||||
------------------------------------------------
|
------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
- Odbiorca1: oczekiwania ...
|
- **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
|
||||||
|
|
||||||
- Odbiorca2: oczekiwania ...
|
- **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
|
||||||
|
|
||||||
- Odbiorca3: oczekiwania ...
|
- **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
|
||||||
|
|
||||||
Warunki wstępne:
|
**Warunki wstępne**:
|
||||||
----------------
|
Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
|
||||||
|
|
||||||
...
|
...
|
||||||
|
|
||||||
Warunki końcowe:
|
**Warunki końcowe**:
|
||||||
----------------
|
Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
|
||||||
|
|
||||||
...
|
...
|
||||||
|
|
||||||
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
**Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
|
||||||
---------------------------------------
|
---------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -->
|
1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
|
||||||
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -->
|
2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
|
||||||
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -->
|
3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu analizy błędów występujących na automacie
|
||||||
4. ....
|
4. Serwisant analizuje błędy
|
||||||
|
5. Serwisant Naprawia automat
|
||||||
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
|
||||||
------------------------------------
|
7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
|
||||||
|
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
|
||||||
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
|
9. Serwisant zamyka automat
|
||||||
|
|
||||||
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
|
**Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
|
||||||
2. krok drugi rozszerzenia *a
|
------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -->
|
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
|
||||||
|
|
||||||
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
|
1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
|
||||||
2. krok drugi rozszerzenia 3a
|
|
||||||
|
2a. Laptop nie chce się zrestartować
|
||||||
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
|
||||||
|
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
|
||||||
1. Krok pierwszy.
|
|
||||||
2. Krok drugi.
|
2. System odtwarza system przed zawieszeniem
|
||||||
3. ...
|
|
||||||
|
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
|
||||||
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
|
||||||
|
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
|
||||||
1. Krok pierwszy.
|
|
||||||
2. ...
|
|
||||||
|
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
|
||||||
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
|
1. Serwisant demontuje płytę główną
|
||||||
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
|
2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
|
||||||
|
|
||||||
3b. nazwa rozszerzenia
|
|
||||||
|
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
|
||||||
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
|
|
||||||
2. krok drugi rozszerzenia 3b
|
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
|
||||||
3. ...
|
2. krok drugi rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
|
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
Wymagania specjalne:
|
1. Krok pierwszy.
|
||||||
--------------------
|
2. Krok drugi.
|
||||||
|
3. ...
|
||||||
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
|
|
||||||
|
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
||||||
- ...
|
|
||||||
|
1. Krok pierwszy.
|
||||||
- ...
|
2. ...
|
||||||
|
|
||||||
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
|
||||||
---------------------------------------------------------------
|
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
|
||||||
|
|
||||||
2a. ...
|
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
|
||||||
|
|
||||||
2b. ...
|
1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
|
||||||
|
|
||||||
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
|
||||||
|
|
||||||
Kwestie otwarte:
|
**Wymagania specjalne**:
|
||||||
----------------
|
--------------------
|
||||||
|
|
||||||
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
|
- Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
|
||||||
|
|
||||||
- ...
|
- ...
|
||||||
|
|
||||||
|
- ...
|
||||||
|
|
||||||
|
**Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**:
|
||||||
|
---------------------------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
|
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
|
||||||
|
|
||||||
|
2b. ...
|
||||||
|
|
||||||
|
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
||||||
|
|
||||||
|
**Kwestie otwarte**:
|
||||||
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
|
- Czy dopuszczamy w 100% zdalną naprawę?
|
||||||
|
- Jaki jest system zabezpieczeń przed włamaniem do systemu automatu?
|
||||||
|
|
||||||
- ...
|
- ...
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user