Automat_spozywczy/use-case.md

3.3 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Klient Zakup produktów
Zaopatrzeniowiec Uzupełnienie brakujących produktów (lub tych które się kończą) i aktualizuje stanu maszyny (w tym gotówkę)
Serwisant Przeprowadzenie serwisu automatu
System płatniczy Realizacja transakcji gotówkowych i płatności kartą

Słownik

Hasło Opis
Stan magazynowy Ilość produktów danego typu w maszynie
Minima stan magazynowy Ustalona ilość produktów danego typu, przy której maszyna wysyła informację o konieczności jego uzupełnienia
Gotowy produkt Produkt niewymagający przygotowania, np. baton, napój w puszcze
Przygotowany produkt Produkt wymagający wcześniejszego przygotowania np. obróbki termicznej: ciepła bułka lub zalania wrzątkiem: kawa, herbata

Przypadki użycia

Use case 1: Automat - Wysłanie komunikatu o kończeniu się produktu

  1. Po poprawnie wykonanej transakcji, automat sprawdza stan magazynowy produktu, który został sprzedany
  2. Jeśli, stan magazynowy tego produktu jest równy minimalnemu stanowi magazynowemu automatu, poprzez sieć wysyła informację do działu zaopatrzenia ze swoim ID i ID produktu

Use case 2: Automat - Wysłanie komunikatu o stanie magazynowym produktów

  1. Serwer wysyła do maszyny o odpowiednim ID prośbę o raport stanu magazynowego wszystkich produktów
  2. Automat sprawdza stan wszystkich produktów
  3. Automat wysyła raport stanu do działu zaopatrzenia

Use case 3: Klient - Zakup gotowego produktu

  1. Automat wyświetla komunikat “Wybierz numer produktu”
  2. Klient wprowadza numer gotowego produktu, który chce zakupić
  3. Automat wyświetla konieczną do zapłacenia kwotę
  4. Klient wrzuca monety
  5. Dopóki kwota wpłacona przez klienta nie zrówna się bądź nie przewyższy wartości wybranego wcześniej produktu, po każdej wrzuconej monecie automat wyświetla komunikat ile jeszcze pieniędzy należy wprowadzić
  6. Automat wydaje produkt i resztę z transakcji

Use case 4: Klient - Zakup przygotowanego produktu

  1. Automat wyświetla komunikat “Wybierz numer produktu”
  2. Klient wprowadza numer przygotowanego produktu, który chce zakupić
  3. Automat wyświetla konieczną do zapłacenia kwotę
  4. Klient wrzuca monety
  5. Dopóki kwota wpłacona przez klienta nie zrówna się bądź nie przewyższy wartości wybranego wcześniej produktu, po każdej wrzuconej monecie automat wyświetla komunikat ile jeszcze pieniędzy należy wprowadzić
  6. Automat uruchamia procedurę przygotowania produktu
  7. Automat wydaje produkt i resztę z transakcji

Use case 5: Serwisant - Przeprowadzenie serwisu automatu - “diagnostyka problemu”

  1. Serwisant, przy pomocy aplikacji mobilnej uruchamia opcję “diagnostyka problemu”
  2. Automat zmienia swój stan z “uruchomiony” na “tryb diagnozy”
  3. Automat przeprowadza przygotowaną procedurę diagnozy
  4. Automat generuje raport i wysyła go do działu serwisu
  5. Automat zmienia swój stan na “uruchomiony”