SI2020/route-planning.md

47 lines
1.7 KiB
Markdown

# Opis dokumentu
Ten dokument to raport z wykonanego drugiego zadania projektu zespołowego na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem zadania jestzastosowanie strategii przeszukiwania stanów `A*` do problemu planowania ruchu agenta na kracie. Tematem projektu jest inteligentny traktor.
# Zespół
W skład zespołu wchodzą:
Tomasz Dzierzbicki,
Szymon Parafiński,
Karol Piotrowski,
Jarosław Zbąski.
# Zasady poruszania się agenta po planszy
* Agent nie może wejść na pole oznaczone jako '#', gdyż jest to granica mapy.
* Koszt wejścia na pole bez buraków oznaczone jako '.' wynosi 1.
* Koszt wejścia na pole buraków oznaczone jako 'B' wynosi 9.
* Agent może poruszać się do przodu i obracać się w lewo/prawo.
# Heurystyka i koszt w algorytmie przeszukiwania
Koszt f obliczany jest ze wzoru f=g+h, gdzie:
* g - suma wag należących do ścieżki
* h obliczne jest funkcją *calculateHValue*, która oblicza odległość w metryce Manhattan.
![](images/calculateHValue.png)
# Obroty traktora
Zwrot traktora jest zmieniany pod wpływem niezgodności porządanego kierunku ruchu z obecnym zwrotem w funkcji *CorrectMovement*
![](images/CorrectMovement.png)
# Funkcja isValid
Sprawdza, czy pole nie jest ścianą ('#').
![](images/isValid.png)
# Test celu
Funkcja isDestination sprawdza, czy agent osiągnął zadany cel.
![](images/isDestination.png)
# Funkcja aStarSearch
Jest to funkcja zawierająca główną pętlę strategii przeszukiwania.
![](images/aStarSearch.png)
Najpierw konfigurowane są początkowe parametry potrzebne do prawidłowego działania funkcji. Tworzone są dwie listy:
* **bool** *closedList* z początkowymi wartościami False, która przechowuje informacje o tym, czy dana komórka została już odwiedzona.
*