SI2020/environment.md

1.3 KiB

Opis dokumentu

Ten dokument to raport z wykonanego pierwszego zadania projektu zespołowego na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem zadania jest implementacja dwuwymiarowego dyskretnego środowiska, w którym będzie poruszał się agent.

Zespół

W skład zespołu wchodzą:
Tomasz Dzierzbicki,
Szymon Parafiński,
Karol Piotrowski,
Jarosław Zbąski.

Temat projektu i wybrane rozwiązanie

  • Tematem projektu jest inteligentny traktor,
  • graficzne środowisko do otwierania w konsoli
  • Całość jest wykonywana w C++
  • Wykorzystano biblioteki: iostream, stdlib.h, windows.h, conio.h, string.

Reprezentacja wiedzy

  • Pole o wymiarach 27x27 z czego 25x25 to pola uprawne
  • Znana jest pozycja traktora (oznaczona jako 'T')
  • Znane są fragmenty pola zawierające buraki (oznaczone jako 'B')
  • Znane są granice całego pola (oznaczone jako '#')
  • Pozostałe pola oznaczone jako '.'
  • Po zebraniu przez traktor buraków z fragmentu pola, dany obszar traci oznaczenie 'B'

Kolory

Lista zaimplementowanych kolorów (z możliwością dostosowania tła i barwy pierwszoplanowej - background i foreground)

Poruszanie

Obecnie sterowanie przez użytkownika za pomocą klawiszy W,A,S,D