40 lines
1.3 KiB
Markdown
40 lines
1.3 KiB
Markdown
# Opis dokumentu
|
|
Ten dokument to raport z wykonanego pierwszego
|
|
zadania projektu zespołowego na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem
|
|
zadania jest implementacja dwuwymiarowego dyskretnego środowiska, w
|
|
którym będzie poruszał się agent.
|
|
|
|
# Zespół
|
|
W skład zespołu wchodzą:
|
|
Tomasz Dzierzbicki,
|
|
Szymon Parafiński,
|
|
Karol Piotrowski,
|
|
Jarosław Zbąski.
|
|
|
|
# Temat projektu i wybrane rozwiązanie
|
|
* Tematem projektu jest inteligentny traktor,
|
|
* graficzne środowisko do otwierania w konsoli
|
|
* Całość jest wykonywana w C++
|
|
* Wykorzystano biblioteki: iostream, stdlib.h, windows.h, conio.h, string.
|
|
|
|
# Reprezentacja wiedzy
|
|
* Pole o wymiarach 27x27 z czego 25x25 to pola uprawne
|
|
* Znana jest pozycja traktora (oznaczona jako 'T')
|
|
* Znane są fragmenty pola zawierające buraki (oznaczone jako 'B')
|
|
* Znane są granice całego pola (oznaczone jako '#')
|
|
* Pozostałe pola oznaczone jako '.'
|
|
* Po zebraniu przez traktor buraków z fragmentu pola, dany obszar traci oznaczenie 'B'
|
|
|
|
|
|
![](images/konsola.png)
|
|
|
|
|
|
|
|
# Kolory
|
|
Lista zaimplementowanych kolorów (z możliwością dostosowania tła i barwy pierwszoplanowej - background i foreground)
|
|
|
|
![](images/colorList.png)
|
|
|
|
# Poruszanie
|
|
Obecnie sterowanie przez użytkownika za pomocą klawiszy W,A,S,D
|
|
![](images/W.png) ![](images/A.png) ![](images/S.png) ![](images/D.png) |