1.3 KiB
1.3 KiB
Opis dokumentu
Ten dokument to raport z wykonanego pierwszego zadania projektu zespołowego na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem zadania jest implementacja dwuwymiarowego dyskretnego środowiska, w którym będzie poruszał się agent.
Zespół
W skład zespołu wchodzą:
Tomasz Dzierzbicki,
Szymon Parafiński,
Karol Piotrowski,
Jarosław Zbąski.
Temat projektu i wybrane rozwiązanie
- Tematem projektu jest inteligentny traktor,
- graficzne środowisko do otwierania w konsoli
- Całość jest wykonywana w C++
- Wykorzystano biblioteki: iostream, stdlib.h, windows.h, conio.h, string.
Reprezentacja wiedzy
- Pole o wymiarach 27x27 z czego 25x25 to pola uprawne
- Znana jest pozycja traktora (oznaczona jako 'T')
- Znane są fragmenty pola zawierające buraki (oznaczone jako 'B')
- Znane są granice całego pola (oznaczone jako '#')
- Pozostałe pola oznaczone jako '.'
- Po zebraniu przez traktor buraków z fragmentu pola, dany obszar traci oznaczenie 'B'
Kolory
Lista zaimplementowanych kolorów (z możliwością dostosowania tła i barwy pierwszoplanowej - background i foreground)
Poruszanie
Obecnie sterowanie przez użytkownika za pomocą klawiszy W,A,S,D