SI2020/route-planning.md

1.1 KiB

Opis dokumentu

Ten dokument to raport z wykonanego drugiego zadania projektu zespołowego na przedmiot Sztuczna Inteligencja. Celem zadania jestzastosowanie strategii przeszukiwania stanów A* do problemu planowania ruchu agenta na kracie. Tematem projektu jest inteligentny traktor.

Zespół

W skład zespołu wchodzą:
Tomasz Dzierzbicki,
Szymon Parafiński,
Karol Piotrowski,
Jarosław Zbąski.

Zasady poruszania się agenta po planszy

  • Agent nie może wejść na pole oznaczone jako '#', gdyż jest to granica mapy.
  • Koszt wejścia na pole bez buraków oznaczone jako '.' wynosi 1.
  • Koszt wejścia na pole buraków oznaczone jako 'B' wynosi 9.
  • Agent może poruszać się do przodu i obracać się w lewo/prawo.

Heurystyka i koszt w algorytmie przeszukiwania

Koszt f obliczany jest ze wzoru f=g+h, gdzie:

  • g - suma wag należących do ścieżki
  • h obliczne jest funkcją calculateHValue

Obroty traktora

Zwrot traktora jest zmieniany pod wpływem niezgodności porządanego kierunku ruchu z obecnym zwrotem w funckji CorrectMovement