3.3 KiB
Use Case 1: Zakup gotowego produktu
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekiwania: Oczekuje szybkiego zakupu wybranego produktu, przy jak najmniejszej liczbie wykonanych czynności.
- Właściciel: Chce poprawnie zrealizowanego procesu kupna produktu przez klientów. Chce zadowolenia klientów.
Warunki wstępne:
Automat jest w trybie gotowości, ma co najmniej 1 produkt
Warunki końcowe:
Klient zapłacił wymaganą kwotę w przypadku płatności kartą, lub jeśli płatność była gotówką otrzymał w razie potrzeby należną resztę. Automat wydał klientowi wybrany przez niego produkt
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient podchodzi do automatu spożywczego z chęcią zakupu produktów.
- Klient wybiera produkt i wpisuje w terminalu numer produktu odpowiadający numerom rozpisanym przy danych produktach.
- Automat wyświetla na ekranie informacje o wybranym produkcie i jego cenę.
- Klient zatwierdza wybrany produkt.
- Automat wyświetla na ekranie okno wyboru typu płatności.
- Klient wybiera metodę płatności - kartą lub gotówką.
- Klient wybrał płatność kartą i przyłożył kartę do terminala w celu płatności.
- Klient wpisuje kod PIN karty w terminalu.
- Automat wysyła zapytanie o autoryzację transakcji do Systemu Bankowego i żąda potwierdzenia możliwości zrealizowania transakcji.
- Automat wyświetla informację o udanej płatności kartą.
- Automat drukuje pokwitowanie z banku.
- Automat wydaje wybrany produkt do podajnika.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
2a. Klient wpisał do terminala numer, do którego nie ma przypisanego żadnego produktu.
- Automat wyświetla komunikat o błędnym wyborze.
- Automat jeszcze raz wyświetla okno wyboru produktu.
2b. Klient wpisał do terminala numer, do którego nie ma przypisanego żadnego produktu.
- Automat powraca do stanu przed wyborem produktu.
6a. Klient wybrał płatność gotówka.
- Klient wprowadza gotówkę do przeznaczonego i oznaczonego miejsca.
- Automat wskazuje kwotę wprowadzoną i resztę należną klientowi.
- Automat do koszyka na pieniądze wydaje resztę.
8a. Klient nie posiada wystarczających środków na koncie.
- Automat wyświetla komunikat o braku środków na koncie.
- Automat jeszcze raz wyświetla okno wyboru produktu.
8b. Klient wpisał błędny kod PIN.
- Automat wyświetla komunikat o wpisaniu błędnego PIN'u.
- Automat jeszcze raz wyświetla okno wyboru produktu.
Wymagania specjalne:
-
...
-
...
-
...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
-
Numer produktu wprowadzony przez ekran dotykowy musi odpowiadać numerom rozpisanym przy produktach.
-
Niezbędny ekran dotykowy, kolory muszą być kontrastowe.
-
Możliwość interfejsu wielojęzycznego.
-
Automat musi posiadać podanik na produkty.