3.1 KiB
Use Case 2: Odbiór pieniędzy z maszyny
Aktor podstawowy: Dostawca
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
Aktor | Cel |
---|---|
Dostawca | Oczekuje szybkiego i łatwego odbioru pieniędzy oraz wymiany kasetki. |
Serwisant | Oczekuje szybkiego informowania o zaistniałych problemach. |
Warunki wstępne:
Dostawca posiada pustą kasetkę na pieniądze.
Dostawca posiada klucz #1 służący do otwarcia drzwiczek serwisowych automatu.
Dostawca posiada klucz #2 służący do otwarcia sejfu automatu.
Warunki końcowe:
Dostawca wymienił kasetkę z pieniędzmi.
Po zakończeniu wymiany automat działa poprawnie i może dalej przyjmować zamówienia.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Dostawca wpisuje unikalny kod wprowadzając autmat w tryb serwisowy.
- Dostawca otwiera drzwiczki serwosowe maszyny kluczem #1.
- Dostawca otwiera sejf z kasetką za pomocą klucza #2.
- Dostawca wyjmuje pełną kasetkę z sejfu.
- Dostawca montuje na miejsce poprzedniej kasetki nową.
- Dostawca zamyka sejf kluczem #2.
- Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1.
- Dostawca wpisuje kod serwisowy.
- Maszyna przechodzi w tryb operacyjny.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
1-8a. Maszyna nie przyjmuje kodu serwisowego.
- Dostawca upewnia się że poprawnie wpisał kod.
- Dostawca kontaktuje się z serwisantem w celu upewnienia się że kod nie został zmieniony. 2a. Okazuje się że kod został zmieniony.
- Dostawca otrzymuje nowy kod serwisowy do automatu.
- Dostawca wyłącza automat.
- Dostawca wywiesza na automacie informację o awarii.
- Przyjeżdża serwisant w celu naprawienia usterki.
2a. Klucz do drzwiczek serwisowych został uszkodzony.
1. Dostawca wpisuje kod serwisowy wprowadzając automat w tryb operacyjny.
2. Dostawca jedzię odebrać od serwisanta zapasowy klucz #1.
3a. Klucz do sejfu został uszkodzony.
1. Dostawca blokuje otór wrzutowy.
2. Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1.
3. Dostawca wpisuje kod serwisowy wprowadzając automat w tryb operacyjny.
4. Dostawca zawiesza na automacie informację o awarii oraz przyjmowaniu płatności wyłącznie kartą.
5. Dostawca jedzię odebrać od serwisanta zapasowy klucz #2.
7a. Klucz do drzwiczek serwisowych zoastał uszkodzony gdy maszyna jest otwarta.
1. Dostawca oczekuje na przybycie serwisanta pilnując otwartej maszyny.
Wymagania specjalne:
Urządzenie musi posiadać łatwy, lecz dobrze zabezpieczony dostęp do kasetki z pieniędzmi.
Czas weryfikacji kodu serwisowego nie może być dłuższy niż 40 sekund.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
Kod serwisowy musi się składać z 6 różnych od siebie cyfr.
Kwestie otwarte:
Co w przypadku uszkodzenia maszyny gdy ta jest otwarta a serwisant jest niedostępny.