Analiza_Obiektowa/use-cases.md

4.2 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Klient wybranie produktu, zapłata za produkt, odbiór reszty(jeżeli istnieje)
Dostawca uzupełnienie brakujących produktów, odbiór przychodu
Serwisant uzyskanie autoryzowanego dostępu, dostęp do mechanizmów wewnętrznych maszyny, naprawa oraz serwis automatu
Moduł komunikacji powiadomienie serwisanta o usterce, powiadomienie dostawcy o brakach w towarze

Słownik

Hasło Opis
Kasetka miejsce, do którego trafiają wrzucone banknoty oraz monety
Gotowy produkt produkt niewymagający obróbki przed podaniem klientowi
Ciepły produkt produkt wymagający obróbki cieplnej oraz personalizacji przez klienta
Moduł komunikacji moduł odpowiedzialny za komunikowanie serwisantowi oraz dostawcy stanu wymagającego ich interwencji
Klucz #1 klucz służący do otwarcia drzwiczek serwisowych automatu
Klucz #2 klucz służący do otwarcia sejfu automatu

Przypadki użycia

Use case 1: Uzupełnienie towaru

Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1 i uzupełnia brakujące towary. Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe maszyny kluczem #1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.

Use case 2: Odbiór przychodu

Dostawca wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1. Dostawca otwiera sejf z kasetką za pomocą klucza #2, a następnie zastępuje obecną tam kasetkę kasetką pustą. Dostawca zatrzaskuje sejf, a następnie zamyka drzwiczki serwisowe automatu. Dostawca wpisuje kod serwisowy, a maszyna przechodzi w tryb operacyjny.

Use case 3: Zakup gotowego produktu

Klient wpisuje kod produktu. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat wydaje wybrany produkt.

Use case 4: Zakup ciepłego produktu

Klient wpisuje kod produktu. Klient personalizuje wybrany produkt. Klient wybiera metodę płatności, a następnie płaci wedle dokonanego wyboru. Automat przygotowuje posiłek. Automat informuje o możliwości odbioru gotowego produktu, a następnie go wydaje.

Use case 5: Płatność kartą

Klient wybiera metodę płatności kartą. Klient postępuje według instrukcji wyświetlanych na terminalu płatniczym. Następuje finalizacja płatności, automat informuje o pomyślnej płatności.

Use case 6: Płatność gotówką

Klient wybiera metodę płatności gotówką. Klient wpłaca określoną ilość gotówki do automatu korzystając z otworu na monety bądź z otworu służącego do wpłaty banknotów. Automat informuje o udanej płatności. Automat wydaje resztę jeżeli takowa się należy.

Use case 7: Zmiana sposobu płatności

Klient wybiera przycisk powrotu do wybrania metody płatności. Automat zwraca wpłaconą gotówkę jeżeli takowa została wpłacona. Automat prosi o wybranie metody płatności.

Use case 8: Zwrot wpłaconej gotówki

Klient wybiera przycisk "zwrot gotówki" na automacie. Automat zwraca wpłaconą gotówkę.

Use case 9: Naprawa automatu

Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem#1. Serwisant dokonuje analizy systemu. Serwisant wykonuje niezbędne naprawy. Serwisant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem #1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.

Use case 10: Przegląd techniczny automatu

Serwisant wpisuje unikalny kod serwisowy wprowadzając automat w tryb serwisowy, a następnie otwiera drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1. Serwisant dokonuje przeglądu technicznego systemu. Serwisant zamyka drzwiczki serwisowe kluczem #1 i podaje ponownie kod. Automat przechodzi w tryb operacyjny.

Use case 11: Wysłanie komunikatu o braku towaru

Moduł komunikacji wysyła komunikat do dostawcy o braku towaru.

Use case 12: Wysłanie komunikatu o usterce

Moduł komunikacji wysyła komunikat do serwisanta o usterce.