2.3 KiB
Use Case 2: Odbiór pieniędzy z maszyny
Warunki wstępne:
Dostawca posiada pustą kasetkę na pieniądze. Dostawca posiada klucz #1 służący do otwarcia drzwiczek serwisowych automatu. Dostawca posiada klucz #2 służący do otwarcia sejfu automatu.
Warunki końcowe:
Dostawca wymienił kasetkę z pieniędzmi. Po zakończeniu wymiany automat działa poprawnie i może dalej przyjmować zamówienia.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Dostawca wpisuje unikalny kod wprowadzając autmat w tryb serwisowy.
- Dostawca otwiera drzwiczki serwosowe maszyny kluczem #1.
- Dostawca otwiera sejf z kasetką za pomocą klucza #2.
- Dostawca wyjmuje pełną kasetkę z sejfu.
- Dostawca montuje na miejsce poprzedniej kasetki nową.
- Dostawca zamyka sejf kluczem #2.
- Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1.
- Dostawca wpisuje kod serwisowy.
- Maszyna przechodzi w tryb operacyjny.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
1-8a. Maszyna nie przyjmuje kodu serwisowego. 1. Dostawca upewnia się że poprawnie wpisał kod. 2. Dostawca kontaktuje się z serwisantem w celu upewnienia się że kod nie został zmieniony. 3. Dostawca wyłącza automat. 4. Dostawca wywiesza na automacie informację o awarii. 5. Przyjeżdża serwisant w celu naprawienia usterki. 2a. Klucz do drzwiczek serwisowych został uszkodzony. 1. Dostawca wpisuje kod serwisowy wprowadzając automat w tryb operacyjny. 2. Dostawca jedzię odebrać od serwisanta zapasowy klucz #1. 3a. Klucz do sejfu został uszkodzony. 1. Dostawca blokuje otór wrzutowy. 2. Dostawca zamyka drzwiczki serwisowe automatu kluczem #1. 3. Dostawca wpisuje kod serwisowy wprowadzając automat w tryb operacyjny. 4. Dostawca zawiesza na automacie informację o awarii oraz przyjmowaniu płatności wyłącznie kartą. 5. Dostawca jedzię odebrać od serwisanta zapasowy klucz #2. 7a. Klucz do drzwiczek serwisowych zoastał uszkodzony gdy maszyna jest otwarta. 1. Dostawca oczekuje na przybycie serwisanta pilnując otwartej maszyny.