APO_Cashpoint/use-case-4.md

3.6 KiB

Use Case 4: Doładowanie karty prepaidowej

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: Sprawnie i w przejrzysty sposób zakupić kod prepaid.

  • Bank: Poprawne przprowadzenie tranzakcji możliwie wykluczając błędy, zadowolenie Klienta.

Warunki wstępne:

Klient musi posiadać konto bankowe wraz z wydaną przez bank kartą.

Warunki końcowe:

Klijent otrzymał z powrotem swoją kartę. Paragon z kodem doładowania oraz potwierdzenie zostały wydrukowane. Obciążono konto klienta odpowiednią kwotą. Odpowiedni kod prepaid został stworzony.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bakomatu.
  2. Bankomat prosi o wrowadzenie numeru PIN.
  3. Klient wprowadza PIN.
  4. Bankomat weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
  5. Bankomat prosi o wybranie wyświetlonych opcji.
  6. Klient wybiera opcję “zakup kodu prepaid”.
  7. Bankomat prosi o wybranie kwoty.
  8. Klient wybiera kwotę.
  9. Bankomat pyta czy wydrukować potwierdzenie.
  10. Klient zgadza się na wydruk potwierdzenia.
  11. Bankomat wydaje kartę.
  12. Bankomat drukuje paragon z kodem doładowania.
  13. Bankomat drukuje potwierdznie.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu.

  1. Bankomat wysuwa kartę jeśli takową posiada.
  2. Bankomat resetuje się.
  3. Bankomat wyświetla informację o tymczasowej niedostępności.
  4. Bankomat wysyła komunikat o niepoprwnym działaniu do serwisanta.

1a. Zablokowana karta.

  1. Bankomat wyświetla komunikat o zablokowanej karcie.
  2. Bankomat wysuwa kartę.
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

1b. Karta jest nieaktywna.

  1. Bankomat wyświetla komunikat o nieaktywnej karcie.
  2. Bankomat wysuwa kartę.
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

1c. Nie można odczytać karty.

  1. Bankomat wyświetla komunikat o błędzie podczas odczytu karty.
  2. Bankomat wysuwa kartę.
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

4a. Nieprawidłowy pin.

  1. Bankomat wysyła informację do banku o nieprawidłowym kodzie PIN.
  2. powrót do kroku 4.
 2a. Zablokowanie karty na podstawie informacji wysłanej przez bankomat.
   1. Bank wysyła komunikat o zablokowaniu karty do bankomatu.
   1. Bankomat otrzymuję informację o zablokowaniu karty.
   2. Bankomat wyświetla komunikat o zablokowanej karcie.
   3. Bankomat wysuwa kartę.
   4. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

8a. Kwota jest wyższa od posiadanych środków.

  1. Bankomat wyświetla informację o wybraniu za dużej kwoty na 3 sekundy.
  2. Ponowne rozpoczęcie kroku 8.

10a. Klient nie chcę drukować potwierdzenia.

  1. Klient nie zgadza się na wydruk potwierdzenia.
  2. pomijamy krok 13.
  3. przechodzimy do kroku 11.

Wymagania specjalne:

  • Bankomat musi posiadać opcję przełączenia interfejsu na język Angielski.
  • Domyślny język interfejsu Polski.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Pin składa się z 4 cyfr.

3a. Możliwość wysyłania zapytań o weryfikację PIN do banku.

8a. Możliwość zlecenia bankowi tranzakcji zakupu kodu prepaid.

Kwestie otwarte:

  • Czy dodajemy jescze jakieś języki obsługujące interfejs.

  • Czy nakładamy limit kwoty doładowania karty prepaidowej.