2.8 KiB
Use Case 2: Wpłata gotówki
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: chce zrealizować szybko żądaną operację, oczekuje potwierdzenia wykonanej transkacji.
- Bank: chce otrzymać potwierdzenie, że w bankomacie została umieszczona odpowiednia ilość gotówki.
Warunki wstępne:
Bankomat ma aktywne połączenie z bankiem. W bankomacie poprawnie działa urządzenie do pobierania gotówki i karty, klawiatura, ekran oraz kamera.
Warunki końcowe:
Wpłacone środki są prawidłowo przeliczone i dodane do konta klienta. System bankowy jest zaktualizowany. Potwierdzenie wykonanej operacji zostało wydrukowane. Karta została odebrana przez klienta. Transakcja została dodana do historii transakcji klienta.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1.Klient wkłada kartę do bakomatu.
2.Klient wprowadza PIN.
3.System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
4.Klient wybiera opcję wpłaty.
5.Klient wpisuje kwotę.
6.Bankomat pyta o potwierdzenie.
7.Bankomat sprawdza wpłaconą sumę z wprowadzoną sumą.
8.Bankomat wydaje kartę.
9.Bankomat zasila konto powiązane z kartą.
10.Bankomat drukuje potwierdznie.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
3a. Klient podał błędny PIN.
- Komunikat o podaniu błędnego PIN-u.
- Bank otrzymuje informację o podaniu błednego PIN-u.
2a. Bank dostał informacje o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu.- Komunikat o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu.
- Karta zostaje zablokowana.
- Bankomat oddaje kartę.
- Bankomat powraca do ekranu startowego.
- Bankomat oddaje kartę.
- Powrót do kroku 1.
7a. Kwota wpisana nie zgadza się z kwotą włożoną przez klienta.
- Komunikat, że wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą.
- Bankomat oddaje włożoną gotówkę.
- Bankomat oddaje kartę.
- Powrót do kroku 1.
Wymagania specjalne:
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Pin składa się z 4 cyfr.
5a. Bankomat przyjmuje banknoty 50zł, 100zł, 200zł, 500zł.
Kwestie otwarte:
- Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy zamiast podawania numeru PIN?