APO_Cashpoint/use-case-4.md

2.6 KiB

Use Case 4: Doładowanie karty prepaidowej

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: Sprawnie i w przejrzysty sposób zakupić kod prepaid

  • Bank: Poprawne przprowadzenie tranzakcji możliwie wykluczając błędy, zadowolenie Klienta

Warunki wstępne:

Warunki końcowe:

Klijent otrzymał z powrotem swoją kartę. Paragon z kodem doładowania oraz potwierdzenie zostały wydrukowane. Obciążono konto klienta odpowiednią kwotą. Odpowiedni kod prepaid został stworzony. ...

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bakomatu.
  2. Klient wprowadza PIN.
  3. System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
  4. Klient wybiera opcję “zakup kodu prepaid”.
  5. Klient wybiera kwotę.
  6. Bankomat pyta o potwierdzenie.
  7. Bankomat wydaje kartę.
  8. Bankomat drukuje paragon z kodem doładowania.
  9. Bankomat drukuje potwierdznie.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu

  1. Wysunięcie karty jeśli takowa znajduje się w bankomacie
  2. Wyłączenie bankomatu
  3. wyświetlenie informacji o niedziałającym bankomacie
  4. Wysłanie komunikatu o niepoprwnym działaniu do serwisanta

1a. Zablokowana karta

  1. Wyświetlenie komunikatu o zablokowanej karcie
  2. Wysunięcie karty
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund

3a. Nieprawidłowy pin

  1. Wysłanie informacji do banku o nieprawidłowym kodzie PIN
  2. powrót do kroku 2
 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
   1. Otrzymanie informacji o zablokowaniu karty.
   2. Wyświetlenie komunikatu o zablokowanej karcie
   3. Wysunięcie karty
   4. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund

5a. Kwota jest wyższa od posiadanych środków

  1. Wyświetlenie informacji o wybraniu za dużej kwoty na 3 sekundy
  2. Ponowne rozpoczęcie kroku 5

Wymagania specjalne:

  • Bankomat musi posiadać opcję przełączenia interfejsu na język Angielski
  • Domyślny język Polski

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. ...

2b. ...

3a. ...

Kwestie otwarte:

  • ...

  • ...

  • ...