APO_Cashpoint/use-case-2.md

4.3 KiB

Use Case 2: Wpłata gotówki

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: chce zrealizować szybko żądaną operację, oczekuje potwierdzenia wykonanej transkacji.
  • Bank: chce otrzymać potwierdzenie, że w bankomacie została umieszczona odpowiednia ilość gotówki.

Warunki wstępne:

Klient musi posiadać konto bankowe oraz wydaną przez bank kartą. Bankomat ma aktywne połączenie z bankiem. W bankomacie poprawnie działa urządzenie do pobierania gotówki i karty, klawiatura, ekran oraz kamera. W bankomacie jest odpowiednia ilość papieru, aby wydrukować potwierdzenie.

Warunki końcowe:

Wpłacone środki są prawidłowo przeliczone i dodane do konta klienta. System bankowy jest zaktualizowany. Potwierdzenie wykonanej operacji zostało wydrukowane. Karta została odebrana przez klienta. Transakcja została dodana do historii transakcji klienta.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bakomatu.
  2. System wyświetla prośbę o wprowadzenie numeru PIN.
  3. Klient wprowadza PIN.
  4. System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
  5. System prosi o wybranie opcji operacji.
  6. Klient wybiera opcję wpłaty.
  7. System prosi o wpisanie kwoty, którą klient chce wpłacić.
  8. Klient wpisuje kwotę.
  9. Bankomat sprawdza wpłaconą sumę z wprowadzoną sumą.
  10. Bankomat pyta o potwierdzenie.
  11. Bankomat wydaje kartę.
  12. Klient odbiera kartę.
  13. Bankomat zasila konto powiązane z kartą.
  14. Bankomat drukuje potwierdznie.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie/Błąd systemu.

1. Bankomat wyświetla komunikat o błędzie.  
  1a. Stan wykonywanych operacji.  
      1. Jeśli karta została umieszczona zostaje ona oddana.  
      2. Klient odbiera kartę.  
      3. Jeśli gotówka została włożona zostaje ona oddana. 
      4. Klient odbiera gotówkę.   
3. Bankomat powiadamia serwisanta.  
4. Bankomat się wyłącza.  
5. Bankomat wyświetla komunikat o swojej niedostępności.  

1a. Uszkodzony czytnik kart.

1. Bankomat wyświetla komunikat o uszkodzonym czytniku kart.  
2. Bankomat oddaje kartę.
3. Klient odbiera kartę.   
4. Bankomat powiadamia serwisanta.  
5. Bankomat się wyłącza.  
6. Bankomat wyświetla komunikat o niedostępności.  

1b. Karta nie została rozpoznana.

1. Bankomat wyświetla komunikat o nierozpoznaniu karty.  
2. Bankomat oddaje kartę.  
3. Klient odbiera kartę.  
4. Bankomat wyświetla komunikat, aby spróbować ponownie włożyć kartę do bankomatu.  
5. Powró† do kroku 1.  

4a. Klient podał błędny PIN.

1. Bankomat wyświetla komunikat o podaniu błędnego PIN-u.  
2. Bank otrzymuje informację o podaniu błędnego PIN-u.  
  2a. Bank dostał informacje o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu.  
    1. Bankomat wyświetla komunikat o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu.  
    2. Karta zostaje zablokowana.  
    3. Bankomat oddaje kartę. 
    4. Klient odbiera kartę.   
    5. Bankomat powraca do ekranu startowego.  
3. Bankomat oddaje kartę.
4. Klient odbiera kartę.    
5. Powrót do kroku 1.  

9a. Wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą.

1. Bankomat wyświetla komunikat, że wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą.  
2. Bankomat oddaje kartę.  
3. Klient odbiera kartę.  
4. Bankomat oddaje włożoną gotówkę.  
5. Klient odbiera gotówkę.  
6. Powrót do kroku 1.  

Wymagania specjalne:

  • Możliwość wyboru języka w bankomacie (polski, angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański).

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Pin składa się z 4 cyfr.  
5a. Bankomat przyjmuje banknoty 50zł, 100zł, 200zł, 500zł.  

Kwestie otwarte:

  • Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy zamiast podawania numeru PIN?