APO_Cashpoint/use-case-4.md

3.1 KiB

Use Case 4: Doładowanie karty prepaidowej

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: Sprawnie i w przejrzysty sposób zakupić kod prepaid.

  • Bank: Poprawne przprowadzenie tranzakcji możliwie wykluczając błędy, zadowolenie Klienta.

Warunki wstępne:

Klient musi posiadać konto bankowe wraz z wydaną przez bank kartą.

Warunki końcowe:

Klijent otrzymał z powrotem swoją kartę. Paragon z kodem doładowania oraz potwierdzenie zostały wydrukowane. Obciążono konto klienta odpowiednią kwotą. Odpowiedni kod prepaid został stworzony.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bakomatu.
  2. Klient wprowadza PIN.
  3. System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
  4. Klient wybiera opcję “zakup kodu prepaid”.
  5. Klient wybiera kwotę.
  6. Bankomat pyta o potwierdzenie.
  7. Bankomat wydaje kartę.
  8. Bankomat drukuje paragon z kodem doładowania.
  9. Bankomat drukuje potwierdznie.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu.

  1. Wysunięcie karty jeśli takowa znajduje się w bankomacie.
  2. Wyłączenie bankomatu.
  3. wyświetlenie informacji o niedziałającym bankomacie.
  4. Wysłanie komunikatu o niepoprwnym działaniu do serwisanta.

1a. Zablokowana karta.

  1. Wyświetlenie komunikatu o zablokowanej karcie.
  2. Wysunięcie karty.
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

1b. Karta jest nieaktywna.

  1. Wyświetlenie komunikatu o nieaktywnej karcie.
  2. Wysunięcie karty.
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

1c. Nie można odczytać karty.

  1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie podczas odczytu karty.
  2. Wysunięcie karty.
  3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

3a. Nieprawidłowy pin.

  1. Wysłanie informacji do banku o nieprawidłowym kodzie PIN.
  2. powrót do kroku 2.
 2a. Zablokowanie karty na podstawie informacji wysłanej przez bankomat.
   1. Otrzymanie informacji o zablokowaniu karty.
   2. Wyświetlenie komunikatu o zablokowanej karcie.
   3. Wysunięcie karty.
   4. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund.

5a. Kwota jest wyższa od posiadanych środków.

  1. Wyświetlenie informacji o wybraniu za dużej kwoty na 3 sekundy.
  2. Ponowne rozpoczęcie kroku 5.

Wymagania specjalne:

  • Bankomat musi posiadać opcję przełączenia interfejsu na język Angielski.
  • Domyślny język Polski.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Pin składa się z 4 cyfr.

3a. Możliwość wysyłania zapytań o weryfikację PIN do banku.

8a. Możliwość zlecenia bankowi tranzakcji zakupu kodu prepaid.

Kwestie otwarte:

  • Dodatkowe języki interface.

  • Nakłożenie limitu kwoty doładowania karty prepaidowej.