2.7 KiB
2.7 KiB
Use case 3: Płatność gotówką
Aktor podstawowy:
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: opłacenie zakupu i otrzymanie produktu
-
Kasa: przyjmowanie gotówki, opłata produktu, wydanie reszty
-
Automat: wydanie produktu
Warunki wstępne:
Konieczność opłaty za produkt Wybrana metoda płatności jest gotówka
Warunki końcowe:
Produkt jest oplacony i wydany klientowi
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wybiera metodę płatności gotówka.
- Klient wprowadza gotówkę do pojemnika.
- Automat sprawdza czy podana suma jest dostatkowa.
- Automat wydaje produkt.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. nazwa rozszerzenia
- krok pierwszy rozszerzenia *a
- krok drugi rozszerzenia *a
2a. Klient wprowadza niedostateczna sume
- Kasa liczy ile pozostało do zapłaty
- Kasa prosi Klientowi wprowadzenie pozostałej sumy do pojemnika
- Powtarzamy punkty 1-2 dopóki nie zostanie nadana potrzebna suma dla zapłaty
2a. Klient decyduje zrezygnować z płatnośći
- Wprowadzona klientem suma zostaje zwrócona
- Wybranie produktu zostaje anulowane
3a. nazwa rozszerzenia
- krok pierwszy rozszerzenia 3a
- krok drugi rozszerzenia 3a
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. ...
- krok trzeci rozszerzenia 3a
- krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. nazwa rozszerzenia
- krok pierwszy rozszerzenia 3b
- krok drugi rozszerzenia 3b
- ...
3-4a. nazwa rozszerzenia
Wymagania specjalne:
-
Płatność musi być wykonana tylko w złotych
-
...
-
...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Klient nie może wprowadzać banknotę 100zł i wyżej
2b. ...
3a. ...
Kwestie otwarte:
-
...
-
...
-
...