AiPO-gr.12/use-case-3.md

2.7 KiB

Use case 3: Płatność gotówką

Aktor podstawowy:

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: opłacenie zakupu i otrzymanie produktu

  • Kasa: przyjmowanie gotówki, opłata produktu, wydanie reszty

  • Automat: wydanie produktu

Warunki wstępne:

Konieczność opłaty za produkt Wybrana metoda płatności jest gotówka

Warunki końcowe:

Produkt jest oplacony i wydany klientowi

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wybiera metodę płatności gotówka.
  2. Klient wprowadza gotówkę do pojemnika.
  3. Automat sprawdza czy podana suma jest dostatkowa.
  4. Automat wydaje produkt.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. nazwa rozszerzenia

  1. krok pierwszy rozszerzenia *a
  2. krok drugi rozszerzenia *a

2a. Klient wprowadza niedostateczna sume

  1. Kasa liczy ile pozostało do zapłaty
  2. Kasa prosi Klientowi wprowadzenie pozostałej sumy do pojemnika
  3. Powtarzamy punkty 1-2 dopóki nie zostanie nadana potrzebna suma dla zapłaty 2a. Klient decyduje zrezygnować z płatnośći
    1. Wprowadzona klientem suma zostaje zwrócona
    2. Wybranie produktu zostaje anulowane

3a. nazwa rozszerzenia

  1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
  2. krok drugi rozszerzenia 3a
 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a

   1. Krok pierwszy.
   2. Krok drugi.
   3. ...

 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a

   1. Krok pierwszy.
   2. ...
  1. krok trzeci rozszerzenia 3a
  2. krok czwarty rozszerzenia 3a

3b. nazwa rozszerzenia

  1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
  2. krok drugi rozszerzenia 3b
  3. ...

3-4a. nazwa rozszerzenia

Wymagania specjalne:

  • Płatność musi być wykonana tylko w złotych

  • ...

  • ...

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Klient nie może wprowadzać banknotę 100zł i wyżej

2b. ...

3a. ...

Kwestie otwarte:

  • ...

  • ...

  • ...