4.5 KiB
Use Case 2: Płatność kartą
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: opłacenie zakupu i otrzymanie produktu
-
Terminal: przetwarzanie płatności
-
Automat: wydanie produktu(ów)
Warunki wstępne:
Konieczność opłaty za produkt
Warunki końcowe:
Produkt jest oplacony i wydany klientowi
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Na terminale zostaje wyświetlona suma zakupu.
- Klient wkłada lub przykłada kartę do terminalu.
- Opłata zostaje przetwarzona.
- Terminal wyświetła nadpis "Success".
- Terminal odsyla sygnal do automata.
- Automat wydaje produkt(y).
- Klient otrzymuje produkt(y).
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. PIN
-
Terminal prosi o podanie pinu.
-
Klient wprowadza pin.
3a. Nieprawidłowy pin 1
- Terminal wyświetła "PIN is uncorrect. Try again".
- Klient wprowadza pin jeszcze raz.
- Krok 3 ścieżki alternatywnej *a.
1a. Nieprawidłowy pin 2 1. Terminal wyświetła "PIN is uncorrect. Try again". 2. Klient wprowadza pin jeszcze raz. 3. Krok 3 ścieżki alternatywnej *a. 1a. Nieprawidłowy pin 3 1. Terminal wyświetla "PIN is uncorrect. Try to pay again". 2. Krok 1 scenariuszu głownego.
-
Terminal wyświetła "PIN is correct".
-
Krok 3 scenariuszu głownego.
*b. Za mało środków na karcie
- Terminal wyświetła "Not enough funds on the card. Try to pay again".
- Krok 1 scenariuszu głownego.
*c. Problem z sygnalem (opłata została przetwarzona, ale Automat nie wydał produktu(ów))
-
Klient wciska przycisk "Service".
-
Klient czeka od 5 do 15 minut na obsługę.
2a. Problem z obsługą
- Jeśli czas oczekiwania większy od 15 minut klient telefonuje na numer na automacie.
- Klient wyjaśnia sytuacje.
- Klient czeka do 5 minut na obsługę.
- Krok 3 ścieżki alternatywnej *c.
3a. Problem z obsługą 2 1. Jeśli czas oczekiwania większy od 15 minut klient telefonuje na numer na automacie. 2. Klient wyjaśnia sytuacje. 3. Klient podaje swoje dane kontaktowe dla dalszego wyjaśnienia sytuacji i zwrotu środków.
-
Przychodzi obsługa.
-
Klient wyjaśnia sytuacje.
-
Obsługa patrze na ostatnia przetwarzoną tranzakcie w terminale.
5a. Wydanie produktu
1. Jeśli to jest możliwe obsługa wydaje produkt(y) klientówi. 2. Krok 7 scenariuszu głownego.
5b. Naprawa 1
1. Jeśli przybliżony czas czas naprawy automata od 5 do 20 minut obsługa naprawia automat. 2. Krok 7 scenariuszu głownego.
5c. Naprawa 2
1. Jeśli przybliżony czas czas naprawy automata od 20 minut obsługa zapisuje danne kontaktowe klienta dla zwrotu środków. 2. Obsługa telefonuje do głównego biura i zgłasza, że automat jest zepsuty.
*d. Błąd terminalu (Terminal nie wyświetla sumę)
- Klient wciska przycisk "Service".
- Klient czeka od 5 do 15 minut na obsługę.
2a. Problem z obsługą
1. Kroki z ścieżki alternatywnej *c rozszerzenia 2a.
- Przychodzi obsługa.
- Klient wyjaśnia sytuacje.
- Kroki z ścieżki alternatywnej *c rozszerzenia 5b i 5c.
*e. Błąd wydania produktu(ów) (Produkt(y) został(ły) zapłacony(e), ale nie został(ły) wydany(e))
- Klient wciska przycisk "Service".
- Kroki 2 - 5 z ścieżki alternatywnej *c.
Wymagania specjalne:
-
Obsługa oraz operator muszą rozmawiać w języku polskim i angielskim.
-
Terminal musze obługować karty MasterCard i Visa.
-
Terminal musze umieć obługować kartę zbliżeniowo.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
3a. Pin składa się z 4 cyfr.
Kwestie otwarte:
-
...
-
...
-
...