101 lines
3.2 KiB
Markdown
101 lines
3.2 KiB
Markdown
Use case 3: Płatność gotówką
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient<!-- np. Klient -->
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: opłacenie zakupu i otrzymanie produktu
|
|
|
|
- Kasa: przyjmowanie gotówki, opłata produktu, wydanie reszty
|
|
|
|
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klientowi jest widoczny panel wybrania metody płatności
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
Produkt jest oplacony i wydany klientowi
|
|
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wybiera metodę płatności gotówka. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -->
|
|
2. Klient wprowadza gotówkę do pojemnika. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -->
|
|
3. Automat sprawdza czy podana kwota jest wystarczajaca. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -->
|
|
4. Automat wydaje produkt.
|
|
5. Klientowi zostaje wydrukowany paragon
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
|
|
|
|
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
|
|
2. krok drugi rozszerzenia *a
|
|
|
|
1a. Klient decyduje zmienić metodę płatności
|
|
1. Klient klika przycisk "Powrót"
|
|
2. Automat powraca do ekranu z wybieraniem metod płatności
|
|
|
|
2a. Klient wprowadza banknotę 100zł i wyżej
|
|
1. Automat zwraca banknotę Klientowi
|
|
2. Powtarzamy krok 1 dopóki nie zostanie wprowadzona poprawna banknota
|
|
|
|
3a. Klient wprowadza niedostateczna sume
|
|
1. Kasa liczy ile pozostało do zapłaty
|
|
2. Kasa prosi Klientowi wprowadzenie pozostałej kwoty do pojemnika
|
|
3. Powtarzamy punkty 1-2 dopóki nie zostanie nadana potrzebna kwota dla zapłaty
|
|
|
|
2a. Klient decyduje zrezygnować z płatnośći
|
|
1. Klient klika przycisk "Anuluj"
|
|
2. Wprowadzona klientem kwota zostaje zwrócona
|
|
3. Wybranie produktu zostaje anulowane
|
|
|
|
2b. Klient nie wprowadza pieniędzy w ciagu 3 minut
|
|
1. Wprowadzona klientem kwota zostaje zwrócona
|
|
2. Wybranie produktu zostaje anulowane
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Napis sumy potrzebnej do zapłaty jest dobrze widoczny na ekranie <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
|
|
|
|
- Informacja o kwocie pozostałej do zapłaty musi być dokonana w czasie 10 sekund w 90% przypadków
|
|
|
|
- W przypadkach możliwych błędów w pracy automatu wprowadzona Klientem kwota musi być zwrócona
|
|
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
2a. Automat nie obsługuje banknotę 100zł i wyżej
|
|
|
|
2b. Płatność musi być wykonana tylko w złotych
|
|
|
|
5a. Po skończeniu płatności musi być wydrukowany paragon <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Kiedy musi być powiadomiony Serwisant o niedostatku pieniędzy dla wydania reszty? <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
|
|
|
|
- W przypadku niedostatku pieniędzy dla wydania reszty Automat musi wysyłać kominikat o niemożliwości wydania reszty?
|
|
|
|
- W przypadku skończenia papieru albo farby czy musi Automat to definiować w jakiś sposób i powiadomiać o tym Serwisanta?
|