1.8 KiB
1.8 KiB
Use Case 1: Zakup produktu
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: wybór produktu i sposobu zapłaty
Warunki wstępne:
Sprawny automat gotowy do użycia
Warunki końcowe:
Produkt i metoda płatności zostają wybrane
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wpisuje kod produktu
- Interfejs wyświetla kwotę produktu i możliwe metody płatności
- Klient wybiera metodę płatności:
- jeśli wybierze płatność kartą patrz Usecase 2
- jeśli wybierze płatność gotówką patrz Usecase 3
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
1a. Klient wpisał nieprawidłowy kod produktu
- Na interfejsie wyświetla się napis: "Błędny kod"
- Automat wraca do oczekiwania na wpisanie kodu
1b. W trakcie wpisywania kodu klient naciska przycisk: "Cofnij"
- Automat wraca do oczekiwania na wpisanie kodu
1c. Nie ma produktu o podanym pinie
- Automat wyświetla informację o braku produktu
- Automat wysyła informację do serwisanta o brakującym produkcie (patrz Usecase 5)
- Automat zwraca pieniądze
- Automat wraca do oczekiwania na wpisanie kodu
3a. Klient wycofuje się z transakcji
- Automat anuluje zamówienie
- Automat wraca do oczekiwania na wpisanie kodu
Wymagania specjalne:
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
1a. Kod produktu musi składać się z trzech znaków
Kwestie otwarte:
- Czy automat zwróci gotówkę np, jeśli automat się zawiesi