Możliwość zamknięcia okna w każdym momencie. Zmiana sposobu wyświetlania. Zastosowanie wzorca "obserwator".
This commit is contained in:
parent
c8ea93916b
commit
1c4c851c3d
98
agent.py
98
agent.py
@ -3,42 +3,47 @@ from collections import deque
|
||||
|
||||
from bfs import Stan, Akcja, graphsearch
|
||||
from krata import *
|
||||
from obserwacja import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent:
|
||||
cel: Stan
|
||||
class Agent(Obserwowany):
|
||||
bok = BOK_AGENTA1
|
||||
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||
cel: Stan or None
|
||||
kierunek: Kierunek
|
||||
# droga: int
|
||||
hitbox: pygame.Rect
|
||||
poleKoncoweDolne: PoleKraty
|
||||
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne: PoleKraty, tekstura):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
def __init__(self, krata: Krata, poleStartoweGorne: PoleKraty, tekstura):
|
||||
self.krata = krata
|
||||
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
Krata.agent = self
|
||||
# self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
krata.agent = self
|
||||
self.cel = None
|
||||
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.droga <= 0:
|
||||
self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.droga -= 1
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
if self.wyszedlemPozaKrate() or self.wszedlemWSciane():
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
# def ruszSie(self):
|
||||
# if self.droga <= 0:
|
||||
# self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
# self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
# self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
# self.droga -= 1
|
||||
# self.okreslPolozenie()
|
||||
# if self.wyszedlemPozaKrate() or self.wszedlemWSciane():
|
||||
# self.cofnijSie()
|
||||
# self.zawroc()
|
||||
# self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
|
||||
def obierzLosowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
|
||||
self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
# if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
|
||||
# self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
|
||||
# def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
# self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku()
|
||||
@ -47,6 +52,7 @@ class Agent:
|
||||
def okreslPolozenie(self):
|
||||
self.okreslPoleKoncoweDolne()
|
||||
self.okreslHitbox()
|
||||
self.powiadomObserwatorow()
|
||||
|
||||
def okreslHitbox(self):
|
||||
self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok)
|
||||
@ -68,7 +74,6 @@ class Agent:
|
||||
else:
|
||||
return False
|
||||
|
||||
# ZROBIC sciany
|
||||
def wszedlemWSciane(self):
|
||||
for wiersz in range(self.poleStartoweGorne.wiersz, self.poleKoncoweDolne.wiersz + 1):
|
||||
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna, self.poleKoncoweDolne.kolumna + 1):
|
||||
@ -128,41 +133,34 @@ class Agent:
|
||||
def idzNaWschod(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
||||
|
||||
# def bfs(self,graph, start, cel):
|
||||
# sciezka = [start]
|
||||
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
||||
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
# odwiedzone = set()
|
||||
# while bfs_kolejka:
|
||||
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
# odwiedzone.add(aktualne)
|
||||
# for neighbor in graph[aktualne]:
|
||||
# if neighbor not in odwiedzone:
|
||||
# if neighbor is cel:
|
||||
# return sciezka + [neighbor]
|
||||
# else:
|
||||
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
||||
|
||||
def idzDoCelu(self, klatkaz):
|
||||
def idzDoCelu(self):
|
||||
stan_poczatkowy = Stan(self.kierunek, self.poleStartoweGorne)
|
||||
stos_akcji = graphsearch(stan_poczatkowy, self.cel)
|
||||
if stos_akcji == False:
|
||||
if not stos_akcji:
|
||||
print("Nie można dotrzeć.")
|
||||
else:
|
||||
self.wykonaj_stos_akcji(stos_akcji, klatkaz)
|
||||
self.wykonaj_stos_akcji(stos_akcji)
|
||||
print("Dotarłem.")
|
||||
self.usunCel()
|
||||
|
||||
self.krata.krata[self.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
|
||||
self.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE ##chwilowo-przeniesc pozniej
|
||||
def ustawCel(self, cel):
|
||||
self.cel = cel
|
||||
wiersz = self.cel.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
kolumna = self.cel.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
if self.krata.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.PUSTE:
|
||||
self.krata.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
||||
|
||||
def usunCel(self):
|
||||
wiersz = self.cel.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
kolumna = self.cel.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
if self.krata.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.CEL:
|
||||
self.krata.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE
|
||||
self.cel = None
|
||||
|
||||
def wykonaj_stos_akcji(self, stos_akcji: deque, klatkaz):
|
||||
def wykonaj_stos_akcji(self, stos_akcji: deque):
|
||||
while stos_akcji:
|
||||
klatkaz.tick(FPS)
|
||||
self.narysujAgenta()
|
||||
akcja = stos_akcji.pop()
|
||||
print(akcja.name, end=" ")
|
||||
# print(akcja.name, end=" ")
|
||||
if akcja == Akcja.KROK_W_PRZOD:
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
@ -170,7 +168,7 @@ class Agent:
|
||||
self.obrocSieWLewo()
|
||||
elif akcja == Akcja.OBROT_W_PRAWO:
|
||||
self.obrocSieWPrawo()
|
||||
print()
|
||||
# print()
|
||||
|
||||
def obrocSieWLewo(self):
|
||||
self.kierunek = self.kierunek.kierunekNaLewo()
|
||||
@ -179,6 +177,8 @@ class Agent:
|
||||
self.kierunek = self.kierunek.kierunekNaPrawo()
|
||||
|
||||
def narysujAgenta(self):
|
||||
self.krata.narysujKrate()
|
||||
self.krata.okno.blit(self.tekstura, (self.hitbox.x, self.hitbox.y))
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def powiadomObserwatorow(self):
|
||||
for obserwator in self.obserwatorzy:
|
||||
obserwator.odbierzPowiadomienie(self)
|
||||
|
2
bfs.py
2
bfs.py
@ -19,7 +19,7 @@ class Stan:
|
||||
|
||||
|
||||
class Nastepnik:
|
||||
def __init__(self, akcja: Akcja, stan: Stan, poprzednik):
|
||||
def __init__(self, akcja: Akcja or None, stan: Stan, poprzednik):
|
||||
self.akcja = akcja
|
||||
self.stan = stan
|
||||
self._poprzednik = poprzednik
|
||||
|
37
krata.py
37
krata.py
@ -1,12 +1,16 @@
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
from enumy_i_slowniki import *
|
||||
from obserwacja import *
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
|
||||
class PoleKraty:
|
||||
def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
gora: any
|
||||
start: any
|
||||
|
||||
def __init__(self, krata, wiersz, kolumna):
|
||||
self.krata = krata
|
||||
self.bok = self.krata.bokPola
|
||||
self._wiersz = wiersz
|
||||
self._kolumna = kolumna
|
||||
@ -40,7 +44,9 @@ class PoleKraty:
|
||||
return PoleKraty(self.krata, self.wiersz, self.kolumna)
|
||||
|
||||
|
||||
class Krata:
|
||||
class Krata(Obserwowany):
|
||||
krata: []
|
||||
|
||||
def __init__(self, okno):
|
||||
self.okno = okno
|
||||
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
||||
@ -56,21 +62,8 @@ class Krata:
|
||||
self.krata.append([])
|
||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
|
||||
# ZROBIC sciany
|
||||
# if wiersz in (0, self.liczbaPolPionowo - 1) or kolumna in (0, self.liczbaPolPoziomo - 1):
|
||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
# if wiersz in range(6,18) and kolumna in (5,15,25,35):
|
||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
# if wiersz in (4,22) and kolumna in range (10,35):
|
||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
self.krata[wiersz].append(zawartosc_pola)
|
||||
|
||||
def wyswietlKrate(self):
|
||||
self.narysujKrate()
|
||||
# self.narysujKrateAlternatywnie()
|
||||
# self.narysujAgenta()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def narysujKrate(self):
|
||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||
@ -82,18 +75,12 @@ class Krata:
|
||||
|
||||
def narysujKrateAlternatywnie(self):
|
||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
||||
# for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
|
||||
# new_height = round(i * BLOCK_HEIGHT)
|
||||
# new_width = round(i * BLOCK_HEIGHT)
|
||||
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), 2)
|
||||
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), 2)
|
||||
for i in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE + 1):
|
||||
new_height = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
new_width = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
|
||||
# def narysujAgenta(self):
|
||||
# if self.agent is not None:
|
||||
# self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
||||
# self.agent.ruszSie()
|
||||
def powiadomObserwatorow(self):
|
||||
for obserwator in self.obserwatorzy:
|
||||
obserwator.odbierzPowiadomienie(self)
|
||||
|
97
main.py
97
main.py
@ -1,81 +1,92 @@
|
||||
import os
|
||||
|
||||
from agent import *
|
||||
from okno import *
|
||||
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
|
||||
|
||||
# aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
||||
# ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
||||
|
||||
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
okno_pygame = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
Krata = Krata(Okno)
|
||||
krata_magazynu = Krata(okno_pygame)
|
||||
Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0)
|
||||
|
||||
|
||||
def dodaj_agenta():
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
|
||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, 0, 0)
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
|
||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, 0, 0)
|
||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
||||
Agent(krata_magazynu, pole_lewe_gorne, ikona)
|
||||
# zawsze na poczatku polnoc
|
||||
Krata.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
|
||||
krata_magazynu.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
|
||||
|
||||
|
||||
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna):
|
||||
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
|
||||
szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz,
|
||||
poczatek_kolumna, Krata)
|
||||
poczatek_kolumna, krata_magazynu)
|
||||
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
|
||||
|
||||
|
||||
def losowy_cel():
|
||||
kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
wiersz = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPionowo - 1)
|
||||
kolumna = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPoziomo - 1)
|
||||
Krata.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
||||
return Stan(kierunek, PoleKraty(Krata, wiersz, kolumna))
|
||||
wiersz = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPionowo - 1)
|
||||
kolumna = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPoziomo - 1)
|
||||
return Stan(kierunek, PoleKraty(krata_magazynu, wiersz, kolumna))
|
||||
|
||||
|
||||
def zaznacz_cel_na_mapie(cel: Stan):
|
||||
wiersz = cel.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
kolumna = cel.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
if krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.PUSTE:
|
||||
krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
||||
|
||||
|
||||
def nadaj_cel_agentowi(agent: Agent):
|
||||
agent.cel = losowy_cel()
|
||||
zaznacz_cel_na_mapie(agent.cel)
|
||||
print("CEL:", agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
|
||||
dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
|
||||
dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
|
||||
dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
|
||||
dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
|
||||
dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
|
||||
dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
|
||||
dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
|
||||
dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
|
||||
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
|
||||
dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
|
||||
dodaj_szafke("G", 2, 10, "P", 5, 29)
|
||||
# dla kraty 30 x 15
|
||||
# dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
|
||||
# dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
|
||||
# dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
|
||||
# dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
|
||||
# dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
|
||||
# dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
|
||||
# dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
|
||||
# dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
|
||||
# dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
|
||||
# dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
|
||||
# dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
|
||||
# dodaj_szafke("G", 2, 10, "P", 5, 29)
|
||||
|
||||
# dla kraty 10 x 10
|
||||
dodaj_szafke("A", 1, 8, "P", 1, 1)
|
||||
dodaj_szafke("B", 1, 8, "L", 1, 4)
|
||||
dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 6)
|
||||
dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 8)
|
||||
|
||||
dodaj_agenta()
|
||||
|
||||
# Krata.wyswietlKrate()
|
||||
|
||||
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||
warunek_dzialania = True
|
||||
while warunek_dzialania:
|
||||
klatkaz.tick(FPS)
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
warunek_dzialania = False
|
||||
break
|
||||
okno1 = Okno(krata_magazynu, krata_magazynu.agent)
|
||||
okno1.wyswietlOkno()
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
# cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny)
|
||||
if Krata.agent.cel is None:
|
||||
Krata.agent.cel = losowy_cel()
|
||||
Krata.krata[Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
|
||||
Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
||||
print("CEL:", Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
|
||||
Krata.agent.idzDoCelu(klatkaz)
|
||||
if krata_magazynu.agent.cel is None:
|
||||
nadaj_cel_agentowi(krata_magazynu.agent)
|
||||
krata_magazynu.agent.idzDoCelu()
|
||||
|
||||
|
||||
try:
|
||||
main()
|
||||
except pygame.error:
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
||||
|
||||
main()
|
||||
|
31
obserwacja.py
Normal file
31
obserwacja.py
Normal file
@ -0,0 +1,31 @@
|
||||
# https://refactoring.guru/pl/design-patterns/observer/python/example
|
||||
|
||||
from __future__ import annotations
|
||||
|
||||
from abc import ABC, abstractmethod
|
||||
|
||||
|
||||
class Obserwowany(ABC):
|
||||
obserwatorzy = []
|
||||
|
||||
def dolaczObserwatora(self, obserwator: Obserwator):
|
||||
self.obserwatorzy.append(obserwator)
|
||||
|
||||
def odlaczObserwatora(self, obserwator: Obserwator):
|
||||
self.obserwatorzy.remove(obserwator)
|
||||
|
||||
@abstractmethod
|
||||
def powiadomObserwatorow(self):
|
||||
"""
|
||||
Notify all observers about an event.
|
||||
"""
|
||||
pass
|
||||
|
||||
|
||||
class Obserwator(ABC):
|
||||
@abstractmethod
|
||||
def odbierzPowiadomienie(self, obserwowany: Obserwowany):
|
||||
"""
|
||||
Receive update from subject.
|
||||
"""
|
||||
pass
|
23
okno.py
Normal file
23
okno.py
Normal file
@ -0,0 +1,23 @@
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Okno(Obserwator):
|
||||
def __init__(self, krata, agent):
|
||||
self.krata = krata
|
||||
self.agent = agent
|
||||
self.krata.dolaczObserwatora(self)
|
||||
self.agent.dolaczObserwatora(self)
|
||||
self.klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||
|
||||
def wyswietlOkno(self):
|
||||
self.klatkaz.tick(FPS)
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
# print("Użytkownik spróbował zamknąć okno.")
|
||||
pygame.quit()
|
||||
self.krata.narysujKrate()
|
||||
self.agent.narysujAgenta()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def odbierzPowiadomienie(self, obserwowany: Obserwowany):
|
||||
self.wyswietlOkno()
|
@ -9,6 +9,8 @@ class Wymiary:
|
||||
|
||||
|
||||
class Mapa:
|
||||
mapa: []
|
||||
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
||||
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
||||
@ -18,13 +20,13 @@ class Mapa:
|
||||
self.agent = None
|
||||
|
||||
def utworzPustaMape(self):
|
||||
self.krata = []
|
||||
self.mapa = []
|
||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||
self.krata.append([])
|
||||
self.mapa.append([])
|
||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
|
||||
nowe_pole = PoleMapy(self, wiersz, kolumna, zawartosc_pola)
|
||||
self.krata[wiersz].append(nowe_pole)
|
||||
self.mapa[wiersz].append(nowe_pole)
|
||||
|
||||
|
||||
class PoleMapy:
|
||||
@ -61,7 +63,7 @@ class Miejsce: # wcześniej półka
|
||||
|
||||
class Szafka:
|
||||
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna,
|
||||
poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
|
||||
poczatek_wiersz1, krata: Krata):
|
||||
self.numerSzafki = numerSzafki
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.iloscPolek = iloscPolek
|
||||
@ -70,7 +72,7 @@ class Szafka:
|
||||
self.Miejsca = []
|
||||
self.zajmowanePola = []
|
||||
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna,
|
||||
poczatek_wiersz1, Krata)
|
||||
poczatek_wiersz1, krata)
|
||||
|
||||
def dodajMiejsce(self, miejsce: Miejsce):
|
||||
self.Miejsca.append(miejsce)
|
||||
@ -79,7 +81,7 @@ class Szafka:
|
||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
||||
|
||||
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz1,
|
||||
poczatek_kolumna, Krata: Krata):
|
||||
poczatek_kolumna, krata: Krata):
|
||||
for i in range(iloscPolek):
|
||||
for j in range(iloscMiejscNaPolce):
|
||||
wymiar_miejsca = Wymiary(0, 0, 0)
|
||||
@ -89,16 +91,16 @@ class Szafka:
|
||||
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
|
||||
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + j * DUZA_SZAFA + m
|
||||
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
|
||||
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n)
|
||||
krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
pole = PoleKraty(krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n)
|
||||
miejsce.dodajPole(pole)
|
||||
self.dodajPole(pole)
|
||||
if dostepZeStrony == "L":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz,
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(krata, poczatek_wiersz,
|
||||
poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z lewej strony
|
||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
||||
elif dostepZeStrony == "P":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz,
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(krata, poczatek_wiersz,
|
||||
poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
|
||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
||||
self.dodajMiejsce(miejsce)
|
||||
|
6
stale.py
6
stale.py
@ -1,10 +1,10 @@
|
||||
FPS = 5
|
||||
FPS = 10
|
||||
#
|
||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||
#
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 30
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 15
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 10
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 10
|
||||
BOK_POLA = 45
|
||||
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 1
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user