Stworzenie kraty (prawdziwej, z polami). Losowanie na nią agentów zajmujących nxn pól.
This commit is contained in:
parent
61c8f63437
commit
9ca4f821e1
@ -4,7 +4,7 @@
|
|||||||
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
||||||
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
||||||
</content>
|
</content>
|
||||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" jdkType="Python SDK" />
|
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (sztucznosc)" jdkType="Python SDK" />
|
||||||
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
||||||
</component>
|
</component>
|
||||||
</module>
|
</module>
|
@ -1,4 +1,4 @@
|
|||||||
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
||||||
<project version="4">
|
<project version="4">
|
||||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (sztucznosc)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||||
</project>
|
</project>
|
Binary file not shown.
Before Width: | Height: | Size: 1.0 KiB |
15
agenci.py
15
agenci.py
@ -1,11 +1,17 @@
|
|||||||
import random
|
import random
|
||||||
|
|
||||||
|
import pygame
|
||||||
|
|
||||||
from stale import *
|
from stale import *
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Agent1:
|
class Agent1:
|
||||||
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
|
bok = BOK_AGENTA1
|
||||||
self.hitbox = hitbox
|
bok_w_polach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||||
|
|
||||||
|
def __init__(self, pole_lewe_gorne, tekstura, kierunek, droga):
|
||||||
|
self.pole_lewe_gorne = pole_lewe_gorne
|
||||||
|
self.hitbox = pygame.Rect(self.pole_lewe_gorne.x_lewego_boku, self.pole_lewe_gorne.y_gory, self.bok, self.bok)
|
||||||
self.tekstura = tekstura
|
self.tekstura = tekstura
|
||||||
self.kierunek = kierunek
|
self.kierunek = kierunek
|
||||||
self.droga = droga
|
self.droga = droga
|
||||||
@ -93,3 +99,8 @@ class Agent1:
|
|||||||
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
|
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
|
||||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
|
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
|
||||||
|
|
||||||
|
def zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(self, Krata):
|
||||||
|
for wiersz in range(self.pole_lewe_gorne.wiersz, self.pole_lewe_gorne.wiersz + self.bok_w_polach):
|
||||||
|
for kolumna in range(self.pole_lewe_gorne.kolumna, self.pole_lewe_gorne.kolumna + self.bok_w_polach):
|
||||||
|
Krata[wiersz][kolumna] = POLE.AGENT
|
||||||
|
56
main.py
56
main.py
@ -1,7 +1,5 @@
|
|||||||
import os
|
import os
|
||||||
|
|
||||||
import pygame
|
|
||||||
|
|
||||||
from agenci import *
|
from agenci import *
|
||||||
from stale import *
|
from stale import *
|
||||||
|
|
||||||
@ -9,18 +7,44 @@ OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
|||||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||||
Agenci1 = []
|
Agenci1 = []
|
||||||
|
|
||||||
|
Krata = []
|
||||||
|
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||||
|
Krata.append([])
|
||||||
|
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||||
|
Krata[rzad].append(POLE.PUSTE)
|
||||||
|
|
||||||
def wyswietl_okno():
|
|
||||||
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
|
def wyswietl_krate():
|
||||||
|
OKNO.fill(SZARY1)
|
||||||
|
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||||
|
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||||
|
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + BOK_POLA) * kolumna + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI,
|
||||||
|
(ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + BOK_POLA) * rzad + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI,
|
||||||
|
BOK_POLA, BOK_POLA])
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def wyswietl_agentow():
|
||||||
for a in Agenci1:
|
for a in Agenci1:
|
||||||
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
|
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
|
||||||
if a.droga == 0:
|
if a.droga == 0:
|
||||||
a.obierzNowyKierunek()
|
a.obierzNowyKierunek()
|
||||||
a.okreslDlugoscDrogi()
|
a.okreslDlugoscDrogi()
|
||||||
a.ruszSie(Agenci1)
|
# a.ruszSie(Agenci1)
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
|
||||||
|
wynik = True
|
||||||
|
for wiersz in range(pole_lewe_gorne.wiersz, pole_lewe_gorne.wiersz + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
|
||||||
|
for kolumna in range(pole_lewe_gorne.kolumna, pole_lewe_gorne.kolumna + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
|
||||||
|
if Krata[wiersz][kolumna] != POLE.PUSTE:
|
||||||
|
wynik = False
|
||||||
|
break
|
||||||
|
if wynik == False:
|
||||||
|
break
|
||||||
|
return wynik
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodaj_agenta1():
|
def dodaj_agenta1():
|
||||||
los = None
|
los = None
|
||||||
if len(Agenci1) in range(0, 40):
|
if len(Agenci1) in range(0, 40):
|
||||||
@ -36,17 +60,18 @@ def dodaj_agenta1():
|
|||||||
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
|
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
|
||||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||||
if pom != None:
|
if pom != None:
|
||||||
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
|
pole_lewe_gorne = Pole(random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||||
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
|
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
||||||
warunek = True
|
if len(Agenci1) == 0:
|
||||||
for a in Agenci1:
|
pole_lewe_gorne = Pole(0, 0)
|
||||||
if a.hitbox.colliderect(hitbox):
|
if czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
|
||||||
warunek = False
|
pom='test1_ikona.png'
|
||||||
break
|
|
||||||
if warunek:
|
|
||||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||||
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
|
nowy_agent = Agent1(pole_lewe_gorne, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)
|
||||||
|
nowy_agent.zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(Krata)
|
||||||
|
Agenci1.append(nowy_agent)
|
||||||
|
# print(Krata)
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def main():
|
def main():
|
||||||
@ -58,7 +83,8 @@ def main():
|
|||||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||||
warunek_dzialania = False
|
warunek_dzialania = False
|
||||||
break
|
break
|
||||||
wyswietl_okno()
|
wyswietl_krate()
|
||||||
|
wyswietl_agentow()
|
||||||
dodaj_agenta1()
|
dodaj_agenta1()
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
|
|
||||||
|
34
stale.py
34
stale.py
@ -1,12 +1,24 @@
|
|||||||
from enum import Enum
|
from enum import Enum
|
||||||
|
|
||||||
FPS = 120
|
FPS = 120
|
||||||
|
|
||||||
|
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||||
|
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||||
|
|
||||||
|
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60
|
||||||
|
LICZBA_POL_W_PIONIE = 30
|
||||||
|
BOK_POLA = 20
|
||||||
|
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 5
|
||||||
|
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
|
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
|
|
||||||
|
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 3
|
||||||
|
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
KROK_AGENTA1 = 2
|
KROK_AGENTA1 = 2
|
||||||
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
|
||||||
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
|
||||||
BOK_AGENTA1 = 100
|
|
||||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||||
|
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
||||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -15,3 +27,19 @@ class KIERUNEK(Enum):
|
|||||||
DOL = 1
|
DOL = 1
|
||||||
LEWO = 2
|
LEWO = 2
|
||||||
PRAWO = 3
|
PRAWO = 3
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
class POLE(Enum):
|
||||||
|
PUSTE = 0
|
||||||
|
AGENT = 1
|
||||||
|
LAWA = 2
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
class Pole():
|
||||||
|
bok = BOK_POLA
|
||||||
|
|
||||||
|
def __init__(self, wiersz, kolumna):
|
||||||
|
self.wiersz = wiersz
|
||||||
|
self.kolumna = kolumna
|
||||||
|
self.x_lewego_boku = (Pole.bok + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) * kolumna + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
|
self.y_gory = (Pole.bok + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) * wiersz + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user