filled use-case-1

This commit is contained in:
s452711 2021-11-01 19:39:59 +01:00
parent 5808731b32
commit e6a3127a32

View File

@ -0,0 +1,135 @@
Use Case 1: Zarządzanie zamówieniami
=====================
**Aktor podstawowy: Kelner**
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Kelner:
- chce mieć możliwość prostego i szybkiego tworzenia zamówień
- chce móc w prosty sposób dodawać potrawy do zamówień
- chce móc w prosty i intuicyjny sposób modyfikować potrawy istniejące w zamówieniu
- Klient:
- chce móc w szybki i prosty sposób złożyć zamówienie
- chce aby utworzone zamówienie zawierało dokładnie takie potrawy jakie opisywał
Warunki wstępne:
----------------
Terminal kelnera poprawnie funkcjonuje. System połączenia TK ze spiżarnią oraz kuchnią działa poprawnie.
Warunki końcowe:
----------------
Zamówienie jest poprawnie utworzone, a potrawy składające się
na zamówienie muszą zgadzać się z potrawami wymienionymi przez
klienta. Koszty za dania są poprawnie policzone. Informacje na
temat zamówienia są poprawnie przechowywane.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Kelner tworzy nowe zamówienie dla klienta
2. Klient wymienia potrawę jaką pragnie nabyć w restauracji
3. Kelner dodaje do zamówienia wymienioną przez klienta potrawę
4. Kroki 2-3 są powtarzane do momentu, aż wszystkie dania jakie klient pragnie zamówić zostaną wprowadzone do zamówienia
5. Kelner po dodaniu wszystkich wymienionych przez klienta potraw zatwierdza zamówienie
6. Potrawy zawarte w zamówieniu są serwowane
7. Klient posila się i płaci za zaserwowane posiłki
8. Klient opuszcza restauracje
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. Zawieszenie się systemu
1. Kelner restartuje przenośny terminal
2. Kelner sprawdza czy system działa poprawnie po ponownym uruchomieniu
3a. System działa poprawnie
1. Kelner odtwarza stan systemu sprzed zrestartowania terminalu i kontynuuje scenariusz główny
3b. System nie działa poprawnie
1. Kelner wymienia TK
2. Kelner próbuje odtworzyć zamówienie
3. Kelner kontynuuje tworzenie zamówienia
3a Wprowadzenie złej potrawy
1. Kelner usuwa z zamówienia złą potrawę
2. Kelner dodaje do zamówienia dobrą potrawę
3b. Edytowanie potrawy
1. Klient podaje jaką potrawę chce edytować
2. Klient podaje w jaki sposób chce edytować tę potrawę
3. Kelner wybiera w zamówieniu potrawę wymienioną przez klienta
4. Kelner modyfikuje składniki oraz dodatki potrawy zgodnie z życzeniami klienta
5. Kelner zapisuje zedytowaną potrawę
3c. Usuwanie potrawy
1. Klient mówi, że chce usunąć pewną potrawę
2. Kelner zaznacza potrawę wskazaną przez klienta
3. Kelner usuwa zaznaczoną potrawę
3d. Dodanie wielu potraw naraz
1. Klient mówi, że chce aby do zamówienia zostało dodanych kilka identycznych potraw
2. Kelner wybiera wymienioną potrawę i edytuje ją (jeśli to konieczne)
3. Kelner zmienia liczbę dodawanej potrawy na liczbę podaną przez klienta
4. Kelner dodaje zbiór potraw do zamówienia
4a. Sprawdzenie kosztu zamówienia
1. Klient prosi o sprawdzenie kosztu zamówienia
2. Kelner wchodzi w podsumowanie zamówienia w TK
3. Kelner sprawdza koszt zamówienia
4. Kelner przekacuje informacje klientowi
5a. Klient anuluje zamówienie
1. Klient mówi, że chce odwołać zamówienia
2. Kelner anuluje zamówienie
3. Klient wychodzi z restauracji
5b. Klient chce skorzystać z promocji
1. Klient mówi, że chce skorzystać z promocji
2. Klient wyszczególnia nazwę promocji
3. Kasjer wybiera w zamówieniu jedną, lub więcej z dostępnych promocji
4. System na nowo oblicza koszta i szczegóły zamówienia
5. Kelner kontynuuje tworzenie zamówienia
Wymagania specjalne:
--------------------
- TK musi posiadać ekran dotykowy, a interfejs musi być dobrze widoczny z odległości 1 metra.
- Wszystkie operacje na TK muszą wykonywać się w co najwyżej 5 sekund.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
- 3a. Potrawy dodawane za pomocą wprowadzania identyfikatora potrawy, lub za pomocą dodania z listy potraw (za pomocą ekranu dotykowego)
- 3b. Potrawy dodawane tylko jeśli wszystkie składniki są dostępne w spiżarni (dostępność składników udostępniana przez API spiżarni)
Kwestie otwarte:
----------------
- Na jakie sposoby powinno się móc dodawać potrawy do zamówienia?
- Czy powinno istnieć zaawansowane narzędzie do wyszukiwania potraw?
- Do którego momentu klient powinien być w stanie anulować zamówienie?