152 lines
5.6 KiB
Markdown
152 lines
5.6 KiB
Markdown
Use Case 1: Zarządzanie zamówieniami
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy: Kelner**
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Kelner:
|
|
- chce mieć możliwość prostego i szybkiego tworzenia zamówień
|
|
- chce móc w prosty sposób dodawać potrawy do zamówień
|
|
- chce móc w prosty i intuicyjny sposób modyfikować potrawy istniejące w zamówieniu
|
|
|
|
- Klient:
|
|
- chce móc w szybki i prosty sposób złożyć zamówienie
|
|
- chce aby utworzone zamówienie zawierało dokładnie takie potrawy jakie opisywał
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
System połączenia TK ze spiżarnią oraz kuchnią działa poprawnie.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Zamówienie jest poprawnie utworzone, a potrawy składające się
|
|
na zamówienie muszą zgadzać się z potrawami wymienionymi przez
|
|
klienta. Koszty za dania są poprawnie policzone. Informacje na
|
|
temat zamówienia są poprawnie przechowywane.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Kelner tworzy nowe zamówienie dla klienta
|
|
2. Klient wymienia potrawę, jaką pragnie nabyć w restauracji
|
|
3. Kelner dodaje do zamówienia wymienioną przez klienta potrawę <br>
|
|
*Kroki 2-3 są powtarzane do momentu, aż wszystkie dania, jakie klient pragnie zamówić zostaną wprowadzone do zamówienia*
|
|
4. Kelner po dodaniu wszystkich wymienionych przez klienta potraw zatwierdza zamówienie
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. Zawieszenie się systemu
|
|
|
|
1. Kelner restartuje przenośny terminal
|
|
2. Kelner sprawdza, czy system działa poprawnie po ponownym uruchomieniu
|
|
|
|
2a. System działa poprawnie
|
|
1. Kelner odtwarza stan systemu sprzed zrestartowania terminalu i kontynuuje scenariusz główny
|
|
|
|
2b. System nie działa poprawnie
|
|
1. Kelner wymienia TK na nowy
|
|
2. Kelner próbuje odtworzyć zamówienie
|
|
3. Kelner kontynuuje tworzenie zamówienia
|
|
|
|
|
|
3a Wprowadzenie złej potrawy
|
|
|
|
1. Kelner usuwa złą potrawę
|
|
2. Kelner dodaje do zamówienia dobrą potrawę
|
|
|
|
|
|
3b. Zmiana składników potrawy
|
|
|
|
1. Klient mówi, że chce zmienić skład jednej z potraw z jego zamówienia
|
|
2. Klient podaje jakiej potrawy składniki chce zmienić
|
|
|
|
2a. Klient mówi, że chce dodać nowy składnik do potrawy
|
|
1. Klient mówi jaki składnik ma być dodany
|
|
2. Kelner dodaje składnik do wcześniej wspomnianej przez klienta potrawy
|
|
|
|
2b. Klient mówi, że chce usunąć istniejący dodatek z potrawy
|
|
1. Klient uściśla jaki składnik chce usunąć z potrawy dodatek
|
|
2. Kelner usuwa wspomniany dodatek z potrawy
|
|
|
|
*Krok 1 jest powtarzany do momentu, aż klient nie będzie chciał dalej edytować potrawy.*
|
|
|
|
3. Kelner zapisuje zedytowaną potrawę
|
|
|
|
|
|
3c. Usuwanie potrawy
|
|
|
|
1. Klient mówi, że chce usunąć pewną potrawę
|
|
2. Klient wskazuje potrawę jaką pragnie usunąć
|
|
3. Kelner zaznacza potrawę wskazaną przez klienta
|
|
4. Kelner usuwa zaznaczoną potrawę
|
|
|
|
|
|
3d. Dodanie wielu potraw naraz
|
|
|
|
1. Klient mówi, że chce aby do zamówienia zostało dodanych kilka identycznych potraw
|
|
2. Klient informuje kelnera o typie potrawy i o tym ile sztuk tej potrawy pragnie zamówić
|
|
3. Kelner wybiera wymienioną potrawę
|
|
4. Kelner zmienia liczbę dodawanej potrawy na liczbę podaną przez klienta
|
|
5. Kelner dodaje zbiór potraw do zamówienia
|
|
|
|
|
|
3e. Próba dodania potrawy, dla której nie ma niektórych składników w spiżarni
|
|
|
|
1. Klient prosi o dodanie potrawy do jego zamówienia
|
|
2. Klient próbuje dodać potrawę do zamówienia
|
|
3. System wyświetla informacje, że nie wszystkie składniki potrzebne do przygotowania potrawy są dostępne w spiżarni <br>
|
|
*Dodanie tej potrawy do zamówienia kończy się niepowodzeniem*
|
|
4. Kelner przeprasza klienta, informuje o niedostępności potrawy i kontynuuje scenariusz główny
|
|
|
|
|
|
3f. Sprawdzenie kosztu zamówienia
|
|
|
|
1. Klient prosi o sprawdzenie kosztu zamówienia
|
|
2. Kelner wchodzi w podsumowanie zamówienia w TK
|
|
3. Kelner sprawdza koszt zamówienia
|
|
4. Kelner przekacuje informacje klientowi
|
|
|
|
|
|
4a. Klient anuluje zamówienie
|
|
|
|
1. Klient mówi, że chce odwołać zamówienia
|
|
2. Kelner anuluje zamówienie
|
|
3. Klient wychodzi z restauracji
|
|
|
|
|
|
4b. Klient chce skorzystać z promocji
|
|
|
|
1. Klient mówi, że chce skorzystać z promocji
|
|
2. Klient wyszczególnia nazwę promocji
|
|
3. Kasjer wybiera w zamówieniu jedną, lub więcej z dostępnych promocji
|
|
4. System na nowo oblicza koszta i szczegóły zamówienia
|
|
5. Kelner kontynuuje tworzenie zamówienia
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- TK musi posiadać ekran dotykowy, a interfejs musi być dobrze widoczny z odległości 1 metra.
|
|
|
|
- Wszystkie operacje na TK muszą wykonywać się w co najwyżej 5 sekund.
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
- 3a. Potrawy dodawane za pomocą wprowadzania identyfikatora potrawy, lub za pomocą dodania z listy potraw (za pomocą ekranu dotykowego)
|
|
|
|
- 3b. Potrawy dodawane tylko jeśli wszystkie składniki są dostępne w spiżarni (dostępność składników udostępniana przez API spiżarni)
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Na jakie sposoby powinno się móc dodawać potrawy do zamówienia?
|
|
|
|
- Czy powinno istnieć zaawansowane narzędzie do wyszukiwania potraw?
|
|
|
|
- Do którego momentu klient powinien być w stanie anulować zamówienie? |