87 lines
3.4 KiB
Markdown
87 lines
3.4 KiB
Markdown
Use Case 2: Dodawanie potrawy niestandardowej
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy: Kelner**
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Kelner:
|
|
- Chce dodawać i edytować potrawy niestandardowe.
|
|
- Oczekuje, że utworzona potrawa niestandardowa zostanie dopisana do zamówienia.
|
|
- Chce mieć wgląd w szczegóły potrawy niestandardowej.
|
|
|
|
- Klient:
|
|
- Chce zamówić niestandardową potrawę jako część swojego zamówienia.
|
|
- Oczekuje sprawnej obsługi i dodania potrawy zgodnej z jego oczekiwaniami.
|
|
|
|
- Kucharz:
|
|
- Chce otrzymać w zamówieniu pełny opis potrawy niestandardowej, aby ją przygotować.
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Kelner zbiera informacje od klienta na temat zamówienia. Terminal kelnera działa poprawnie.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Potrawa jest dodana do listy zamówień. Jest traktowana jak każda inna potrawa. Przechowywane są pełne informacje o jej składnikach.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient prosi o zamówienie potrawy niestandardowej.
|
|
2. Kelner wybiera opcje dodania potrawy niestandardowej.
|
|
3. Klient podaje szczegółowe informacje na temat potrawy — klient wybiera bazową potrawę, którą będzie chciał zmodyfikować lub podaje pełną listę składników i dodatków dania.
|
|
4. Kelner edytuje składniki i dodatki zgodnie z oczekiwaniami klienta.
|
|
5. Kelner zatwierdza potrawę.
|
|
6. System dodaje potrawę do listy zamówienia. Dostępny jest podgląd szczegółowy potrawy.
|
|
7. Klient może zamówić kolejną potrawę niestandardową — powtarzane są kroki 1-6.
|
|
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. W przypadku zawieszenia się systemu:
|
|
|
|
1. Kelner resetuje system, prosi o odtworzenie stanu przed zawieszeniem.
|
|
2. System odtwarza stan zamówienia i potraw niestandardowych.
|
|
|
|
3a. Brak podanych składników w spiżarni:
|
|
|
|
1. Kelner informuje klienta o braku składników na potrawę.
|
|
2. Klient kontynuuje tworzenie niestandardowego zamówienia.
|
|
|
|
2a. Klient ze względu na brak składników rezygnuje z opcji zamówienia niestandardowej potrawy.
|
|
|
|
1. Kelner anuluje tworzenie niestandardowej potrawy.
|
|
2. Kelner kontynuuje zbieranie informacji na temat innych potraw zamawianych od klienta.
|
|
|
|
2-5a. Klient zmienia zdanie i prosi kelnera o odrzucenie potrawy niestandardowej w trakcie jej tworzenia:
|
|
1. Kelner wybiera opcję anulowania tworzenia niestandardowej potrawy.
|
|
2. System nie dodaje do zamówienia anulowanej potrawy niestandardowej.
|
|
|
|
5a. Potrawa nie jest poprawna (np. jest pusta):
|
|
1. System informuje o błędzie.
|
|
2. Kelner informuje klienta o zaistniałej sytuacji.
|
|
3. System nie zapisuje informacji o niepoprawnej potrafie.
|
|
4. Kontynuowany jest proces zbierania zamówienia od klienta.
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Terminal kelnera działa na ekranie dotykowym.
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
5a. Potrawa niestandardowa składa się z conajmniej jednego składnika, dodatki są opcjonalne.
|
|
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Czy niestandardowa potrawa może składać się z jakichkolwiek składnikow ze spiżarni?
|
|
- Jakie są ograniczenia dla klienta w wyborze składników i dodatków? |