3.4 KiB
3.4 KiB
Use Case 2: Dodawanie potrawy niestandardowej
Aktor podstawowy: Kelner
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Kelner:
- Chce dodawać i edytować potrawy niestandardowe.
- Oczekuje, że utworzona potrawa niestandardowa zostanie dopisana do zamówienia.
- Chce mieć wgląd w szczegóły potrawy niestandardowej.
-
Klient:
- Chce zamówić niestandardową potrawę jako część swojego zamówienia.
- Oczekuje sprawnej obsługi i dodania potrawy zgodnej z jego oczekiwaniami.
-
Kucharz:
- Chce otrzymać w zamówieniu pełny opis potrawy niestandardowej, aby ją przygotować.
Warunki wstępne:
Kelner zbiera informacje od klienta na temat zamówienia. Terminal kelnera działa poprawnie.
Warunki końcowe:
Potrawa jest dodana do listy zamówień. Jest traktowana jak każda inna potrawa. Przechowywane są pełne informacje o jej składnikach.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient prosi o zamówienie potrawy niestandardowej.
- Kelner wybiera opcje dodania potrawy niestandardowej.
- Klient podaje szczegółowe informacje na temat potrawy — klient wybiera bazową potrawę, którą będzie chciał zmodyfikować lub podaje pełną listę składników i dodatków dania.
- Kelner edytuje składniki i dodatki zgodnie z oczekiwaniami klienta.
- Kelner zatwierdza potrawę.
- System dodaje potrawę do listy zamówienia. Dostępny jest podgląd szczegółowy potrawy.
- Klient może zamówić kolejną potrawę niestandardową — powtarzane są kroki 1-6.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W przypadku zawieszenia się systemu:
- Kelner resetuje system, prosi o odtworzenie stanu przed zawieszeniem.
- System odtwarza stan zamówienia i potraw niestandardowych.
3a. Brak podanych składników w spiżarni:
- Kelner informuje klienta o braku składników na potrawę.
- Klient kontynuuje tworzenie niestandardowego zamówienia.
2a. Klient ze względu na brak składników rezygnuje z opcji zamówienia niestandardowej potrawy.
1. Kelner anuluje tworzenie niestandardowej potrawy.
2. Kelner kontynuuje zbieranie informacji na temat innych potraw zamawianych od klienta.
2-5a. Klient zmienia zdanie i prosi kelnera o odrzucenie potrawy niestandardowej w trakcie jej tworzenia:
- Kelner wybiera opcję anulowania tworzenia niestandardowej potrawy.
- System nie dodaje do zamówienia anulowanej potrawy niestandardowej.
5a. Potrawa nie jest poprawna (np. jest pusta):
- System informuje o błędzie.
- Kelner informuje klienta o zaistniałej sytuacji.
- System nie zapisuje informacji o niepoprawnej potrafie.
- Kontynuowany jest proces zbierania zamówienia od klienta.
Wymagania specjalne:
- Terminal kelnera działa na ekranie dotykowym.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
5a. Potrawa niestandardowa składa się z conajmniej jednego składnika, dodatki są opcjonalne.
Kwestie otwarte:
- Czy niestandardowa potrawa może składać się z jakichkolwiek składnikow ze spiżarni?
- Jakie są ograniczenia dla klienta w wyborze składników i dodatków?