Dodanie 'use-cases.md'
This commit is contained in:
parent
a0e5a5bdf7
commit
56bc2df129
54
use-cases.md
Normal file
54
use-cases.md
Normal file
@ -0,0 +1,54 @@
|
|||||||
|
## Use Case 1: Wypłata gotówki
|
||||||
|
|
||||||
|
### Aktor podstawowy (Primary actor):
|
||||||
|
**Klient**
|
||||||
|
|
||||||
|
### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
||||||
|
**Klient**: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa <br>
|
||||||
|
**Przedsiębiorstwa** bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji. <br>
|
||||||
|
**Właściciel bankomatu**: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji <br>
|
||||||
|
|
||||||
|
### Warunki wstępne:
|
||||||
|
Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Warunki końcowe:
|
||||||
|
Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności.
|
||||||
|
|
||||||
|
### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
||||||
|
|
||||||
|
1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
|
||||||
|
2. Klient wkłada kartę do bankomatu
|
||||||
|
3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
|
||||||
|
4. Bankomat prosi Klienta o PIN
|
||||||
|
5. Klient podaje poprawny PIN
|
||||||
|
6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
|
||||||
|
7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
|
||||||
|
8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
|
||||||
|
9. Bankomat wydaje banknoty
|
||||||
|
10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności
|
||||||
|
11. Bankomat wydaje kartę
|
||||||
|
|
||||||
|
### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
||||||
|
*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny: <br>
|
||||||
|
  Nie chcemy aby Klient korzystał z niesprawnego bankomatu <br>
|
||||||
|
   1. Trwające transakcje zostają przerwane <br>
|
||||||
|
   2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny <br>
|
||||||
|
   3. Wydawana jest karta Klienta <br>
|
||||||
|
    3a. Karta Klienta nie może zostać wydana: <br>
|
||||||
|
     1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty <br>
|
||||||
|
3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową: <br>
|
||||||
|
  1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę. <br>
|
||||||
|
5a. Podany PIN jest nieprawidłowy: <br>
|
||||||
|
  1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu   *powrót do stanu 4* <br>
|
||||||
|
   1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN: <br>
|
||||||
|
    1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona. <br>
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
### Wymagania specjalne:
|
||||||
|
|
||||||
|
### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
||||||
|
|
||||||
|
### Kwestie otwarte:
|
||||||
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user